Fundamentální analýza akcií - 7. díl
V minulém dílu jsme si představili hlavní přístupy finanční analýzy podniku a ve stručnosti jsme se podívali na horizontální a vertikální analýzu. V tomto dílu se budeme věnovat poměrovým ukazatelům. Poměrové ukazatele Poměrové ukazatele vyjadřují vztah mezi dvěmi položkami z účetních výkazů. Jsou jedním z nejkomplexnějších nástrojů fundamentální analýzy na mikroekonomické úrovni vůbec. Obecně je rozdělujeme na:
Všechny skupiny dohromady nám poskytují ucelený a reálný pohled na ekonomickou situaci společnosti. Nyní se budeme věnovat těm nejznámějším a nejpoužívanějším poměrovým ukazatelům z každé této skupiny. Ukazatele rentability Tyto ukazatele nám říkají, jak efektivně společnost hospodaří, tedy jakou snahu musí vynaložit na to, aby dosáhla adekvátního zisku. Mezi hlavní ukazatele z této skupiny patří rentabilita vlastního kapitálu, rentabilita aktiv a rentabilita tržeb. Jaké jsou nejpoužívanější ukazatele, které využívají profesionální portfolio manažeři a velcí investoři? Celý článek čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz