(Kurzy.cz)
CME zveřejnila výběr odhadů růstu reklamního trhu v ČR
Společnost CME včera zveřejnila výběr odhadů růstu českého reklamního trhu od několika mediálních agentur. Růst trhu televizní reklamy v ČR v r. 2011 je odhadován agenturou GroupM na 3 %, agenturou ZenithOptimedia pak na 2 - 5 %. V našem modelu počítáme spíše s vyšším růstem okolo 5 % vzhledem k tomu, že ve 4Q 2010 již televizní trh vykázal 10% meziroční růst. Očekáváme, že první polovina roku zaznamená spíše nižší dynamiku, mimojiné kvůli efektu vládních výdajových restrikcí.
Výdaje do reklamy na internetu, ve kterém CME podniká prostřednictvím menšího segmentu New Media, mají podle ZenithOptimedia vzrůst o 20 %. V modelu počítáme s pomalejším růstem 12 %, nicméně tento segment je pro CME zatím spíše nevýznamný (podíl na tržbách necelá 2 %). Zprávu hodnotíme neutrálně.
Všechny mediální agentury předpovídají, že noviny a časopisy zaznamenají mírný pokles až stagnaci, zatímco trh s TV reklamou by měl růst o 2-5%, což je v zásadě v souladu s naším odhadem meziročního růstu o 4,6% v 2011 v ČR.
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz