Největší klišé na trhu II.: Teror burzovní vaty!
V prvním dílu seriálu o tržních klišé jsme se dopustili zásadní nepřesnosti, a totiž v jejich samotném počtu. Po reflexi burzovních zpravodajství českých médií a pochopitelně i sebereflexi práce naší redakce, stejně jako vašich příspěvků v diskusi, jsme dospěli k odvážné teorii: Tržní komentáře se od sebe často liší jen posloupností klišé. Ve stručnosti si zopakujme, v čem je v případě tohoto pojmu zakopán pes: Prazdrojem opravdu bývá jakás takás informace, jakýs takýs fundament. Nejasná definice těchto pojmů, totální aplikační zmatek a jistá optická atraktivita těchto pojmů pro mediální konzumenty ovšem vedou k jejich „hyperinflaci:“ Bez větších výčitek svědomí je lze použít prakticky kdykoli: Autor nemůže být napaden argumentem o nepatřičnosti klišé, jelikož definiční hranice tohoto pojmu jsou flexibilní jako tělo améby. Co je ovšem horší, adresáti politických a žurnalistických frašek si do značné míry na klišé zvykli a začali je vyžadovat. Mezi autory a konzumenty tak dochází k jakési prapodivné „hře na informace.“ Tolik entrée z prvního dílu a pojďme na další sadu termínů, na něž slyšíte, ale jež může použít kdokoli takřka pro cokoli. Další díl seriálu zprofanovaných termínů trhu: Čtěte na iPOINT |
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz