Prodej automobilů v USA v únoru meziročně vyskočil o 27,4 pct
Únorový prodej automobilů v USA meziročně vyskočil o 27,4% a byl nejsilnější od srpna 2009 poté, co vláda prosadila šrotovné. Zlepšení odráželo výjimečně dobré úvěrové podmínky a zlepšená spotřebitelská důvěra. Dealeři lákali zákazníky na výrazné slevy. Počet prodaných vozidel dosáhl 984,7 milionů, oproti 773,2 milionů ve stejném období před rokem. Prodej lehkých užitkových vozidel a SUV vzrostl navzdory rekordním cenám benzínů téměř o 32% nad hranici půl milionu.
Sezónně očištěný roční prodej vozidel v únoru dosáhl 10,2 milionů, kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek 13,4 milionů, oproti 12,6 milionů v prosinci. Výsledek výrazně předčil očekávání. Většinový konsenzus předpokládal roční tempo 12,6 milionů jednotek.
Prodej GM v únoru meziročně vyskočil o 45,8% na 207 tisíc, konkurenční Ford Motor o 13,8% na 156,6 tisíc, Chrysler prodal 95,1 tisíc vozů, což znamenalo meziroční nárůst o 12,6%. Podíl tuzemských značek na trhu klesl o 0,5% na 46,0%.
Japonská Toyota obnovila ztracenou důvěru, reportovala meziroční vzestup téměř o 42% na 141,8 tisíc jednotek. Prodej Honda se zvýšil o 21,6% na 98,1 tisíc, Nissan reportoval prodej 92,3 tisíc vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 31,6%. Za ním se umístily obě korejské automobilky. Hyundai rostla meziroční poptávka o 28% na 43,5 tisíc, sesterské Kia o 36,4% na 32,8 tisíc. Dařilo se Isuzu, Suzuki, Mitsubishi i Mazdě. Podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu proto meziročně vyskočil o 1,4% na 46,3%.
Evropské automobilky reportovaly znovu slabší výsledky a ztrácely podíl na trhu. Prodej VW meziročně zrychlil o 18,5% na 21,4 tisíc, prodej BMW o 11% na 19,9 tisíc, Daimler o 5% na 16,6 tisíc, Audi o 24,7% na 7,7 tisíc a prodej Porsche zrychlil o 32% na 2 tisíce. Výrazně si polepšila značka Saab, jenž zaznamenala trojciferný procentní nárůst.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz