(Kurzy.cz)
CME – Postřehy z konferenčního hovoru
Společnost CME včera na konferenčním hovoru komentovala výsledky za r. 2010. Za klíčové informace konferenčního hovoru považujeme následující:
- V České republice CME zaznamenala pouze minimální pokles tržního podílu (ze 71 % trhu televizní reklamy v r. 2009 na 69 % v r. 2010). Tuto informaci hodnotíme pozitivně vzhledem k výraznému poklesu sledovanosti televizí CME v ČR, který vyvolával v poslední době opatrný pohled na tržby společnosti. Podle vyjádření managementu společnosti jsou současné úrovně sledovanosti stále na úrovních, které umožňují udržení tržního podílu na hodnotách okolo 70 %.
- Management očekává v ČR růst cen reklamy v r. 2011. Ceny reklamy by se obecně měly dostat na předkrizové úrovně do 2 let.
- CME očekává v r. 2011 růst trhu televizní reklamy ve všech zemích, kde je přítomna. V 1. čtvrtletí tohoto roku by měl být celkový růst "nízké jednociferné číslo“, přičemž management zopakoval, že růst reklamních trhů nebude přesně kopírovat makroekonomický vývoj.
- Segment MediaPro (tvorba a prodej filmu) by měl v r. 2011 poprvé vykázat kladný provozní výsledek OIBDA (za r. 2010 ve ztrátě 3 mil. USD, ve 4Q však již v zisku).
Předpoklady pro r. 2011 jsou v souladu s dříve zveřejněnými odhady, a nepovažujeme je proto za novou informaci. Jednoznačně pozitivně však vnímáme udržení tržního podílu v ČR, jež se na tržbách CME podílí zhruba ze 40 %.
Pavel Ryska
CME zopakovala, že v letošním roce očekává oživení na všech svých trzích, což je v zásadě v souladu s našimi odhady. Zůstáváme relativně opatrní ohledně trhů jihovýchní Evropy (Rumunsko, Bulharsko), kde v letošním roce očekáváme spíše stagnaci. Celkově výhled menagementu na letošní růst vypadá spíše optimisticky, ale z našeho pohledu žádná velká překvapení.
Václav Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz