Spotřebitelská důvěra USA je v lednu na vzestupu, Conference Board
Telefonický průzkum spotřebitelské důvěry vyzněl na počátku roku 2011 překvapivě příznivě a odráží současnou situaci ale zejména krátkodobý výhled. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí trend spotřebitelských útrat, které se na růstu ekonomiky podílí ze dvou třetin.
Podle lednového průzkumu Conference Board vyskočil indikátor spotřebitelské důvěry z revidované hladiny 53,3 na osmiměsíční vrchol 60,6 bodů a následoval snížení o 1 bod v prosinci. Znamenalo to nejvyšší úroveň od května 2010 (62,7).
Výsledek průzkumu předčil očekávání. Většinový konsenzus předpokládal zlepšení pouze o dva body na 54,5 bodů. Hodnota 100 odráží hladinu roku 1985. Indikátor současné situace vzrostl z revidované hodnoty 24,9 na 31,0 bodů. V únoru 2010 sklouzl na 19,4 bodů a atakoval 27-leté minimum. Ukazatel očekávání po revizi vyskočil z 72,3 na 80,3 bodů.
Důvěra v oživení ekonomiky, která bude vytvářet nová pracovní místa roste, ačkoli pesimisté nadále početně převyšují optimisty. Počet dotazovaných, kteří vidí v současnosti dobré uplatnění na pracovním trhu vzrostl o 1,0% na 4,2%, zatímco špatnou situaci vnímalo 43,4% respondentů. Procento respondentů, kteří hodnotili současné podnikatelské prostředí jako dobré vzrostlo z 2,2% na 9,8%, opačný postoj zastávalo 40,4%. Rovněž krátkodobý výhled byl oproti prosinci více optimistický. Více pracovních příležitostí předpokládá v následujícím půlroce 16,0% dotazovaných (+1,8%) a lepší podnikatelské prostředí 19,0% respondentů (+2,2%).
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz