(Kurzy.cz)
CME: TV Nova snižuje základní cenu reklamy
Podle tiskového prohlášení sníží TV Nova v příštím roce cenu reklamy. Nova sníží základní cenu za GRP (zásah cílové skupiny) o 10 % na 20 250 Kč (bez DPH). Největší konkurent Prima TV naopak cenu reklamy o 10 % zvýší. Pokles ceny reklamy je pro nás negativním překvapením. Podle našeho názoru by cena reklamy měla mírným tempem vzrůst. Po zveřejnění reagovala cena akcií CME poklesem o asi 1,5 %, nicméně do konce obchodování se podařilo tento pokles vymazat a závěrečná cena byla v pátek o 1,4 % vyšší.
Pavel Ryska
Pokles cen není dobrým znamením budoucích trendů, když nezahrnuje slevy. CME již v roce 2010 poskytla slevy hlavním zadavatelům reklamy v pásmu 10-25%, proto dokonce i 10% snížení oproti ceníku neznamená reálný pokles tržeb. Celkově očekáváme, že růst trhu s reklamou v ČR v příštím roce dosáhne okolo 4-6%, i když CME čelí silné konkurenci, což má za následek mírně nižší růst ve srovnání s celým trhem. Záležitost budeme dále sledovat, zatím ale nelze vyloučit mírně negativní reakci trhu.
V. Kmínek
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz