Maloobchodní tržby na Černý pátek jen nepatrně vyšší než vloni
Američané utratili na Černý pátek, který oficiálně zahajuje předvánoční nákupní sezónu v USA, jen o málo více než v loňském roce. Podle dat ShopperTrak vzrostly maloobchodní tržby o 0,3% na 10,69 miliardy dolarů oproti 10,66 miliard dolarů v loňském roce. Dva faktory, které odrážely nesmělé výsledky na den po Dni díkůvzdání zastupovaly výrazné slevy na počátku listopadu a nárůst prodejů prostřednictvím internetu. V prvních dvou listopadových týdnech maloobchodní prodej meziročně vzrostl o 6,1% a návštěvnost prodejen vyskočila o 6,2%.
ShopperTrak, jenž provádí průzkum zhruba 70 tisíc maloobchodních prodejen po celé zemi dále uvedla, že je těžké říci, zda to byl úspěch nebo neúspěch. Tržby sice dosáhly novou rekordní hodnotu pro tento den, výsledek ale zaostal za predikcí 3,2% růstu. Do obchodů přitom přišlo o 2,2% více zákazníků než před rokem. To naznačuje, že spotřebitelé hledali v obchodech nabídky.
Maloobchodní prodej prostřednictvím internetu vylétl na Černý pátek o 16%. Průměrná on-line objednávka dosáhla 190,80 dolarů, což je 12% nárůst oproti $170,19 ve stejném období vloni, podle údaje Coremetrics. Solidní výsledek následoval 33% meziroční vzestup on-line prodejů na Den díkůvzdání. PayPal na Černý pátek oznámil 27% navýšení objemu plateb porovnáním s loňským rokem.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz