(Kurzy.cz)
Rozhovor s A.J.Dennym (AAA Auto) na téma ceny akcií a jejich výhledu
Akcie AAA Auto si v tomto roce připisují zhodnocení téměř 38%, což je řadí v rámci BCPP na druhé místo za akcie Unipetrolu, které si připisují kolem 43%.
Od úpisu, který proběhl v září 2007 na ceně 55 Kč, aktuálně ztrácejí cca 66%.
1) Úpis akcií v září 2007 proběhl na ceně cca 55 Kč, současná cena je na úrovni 18 Kč. Jste spokojeni s tímto vývojem ?
V žádném případě. Nicméně vzhledem k tomu, že cena akcie ještě v létě minulého roku oscilovala kolem 9 korun, tak jsem potěšen, že její hodnota roste. V průběhu roku došlo k jejímu zhodnocení vlivem pozitivních zpráv o hospodaření naší společnosti.
A ještě poznámka k upisovací ceně: z analýzy KBC vyplývala optimální cena v rozmezí 1,98 až 2,50 EUR, naše indikační cena byla zhruba na úrovni 2,25 EUR a na této úrovni byly akcie dvakrát přeupsány. Nakonec jsme se rozhodli pro cenu 2EUR, která v té době představovala odpovídající hodnotu.
2) Je aktuální stav zapříčiněn pouze „krizí“ ?
Řekl bych, že ačkoliv nelze na krizi všechno svádět, tak zcela určitě dopad na vývoj akcií má. Konkrétně mám na mysli, že současná cena akcií neodpovídá jejich reálné hodnotě, a to se netýká pouze AAA, ale i mnoha dalších emitentů.
3) Jaká by podle Vás měla být „férová“ cena vašich akcií respektive, na jaké úrovni by akcie AAA měly být ?
Řekl bych to takto: cena by měla reflektovat to, že naše společnost dostála svému slibu úspěšně zrealizovat restrukturalizační a optimalizační program a je opět pravidelně v černých číslech. Ze své pozice nemohu o budoucí konkrétní ceně akcií spekulovat, jsem nicméně přesvědčen o silném dlouhodobém růstovém potenciálu naší společnosti.
4) Poskytl vám úpis akcií nějakou konkurenční výhodu ? Míněno mimo větších finančních zdrojů ?
Nemyslím, že by úpis akcií měl přímý vliv na náš obchod. A to s ohledem na skutečnost, že k zalistování došlo právě před krizí. Naopak vzhledem k našemu předmětu podnikání jsme byli často terčem kritiky, která nebyla vždy objektivní.
5) Jaké změny „krize“ přinesla ? Z pohledu celého sektoru, firmy a z pohledu zákazníků.
Jedním slovem „opatrnost“. Trh s ojetými vozy je nadále nejistý a jeho současný vývoj nereflektuje makroekonomické změny, spotřebitelské chování je váhavé a i když se objevují mírné náznaky oživení poptávky, je to nutné brát s rezervou. A co se týká naší firmy, tak u nás je to opatrnost vzhledem ke zkušenosti, kterou nám právě krize přinesla. Byla to pro společnost zkouška, ve které jsme, jak věříme, obstáli.
6) Měla krize také nějaký vysloveně pozitivní efekt ?
Ano, ve smyslu získané zkušenosti.
7) V tisku se objevily zprávy o obnovení úvah o expanzi do Ruska. Znamená to, že vyhlídky sektoru se obecně zlepšují a nebo je situace v Rusku nějak výjimečná ?
Expanze do RF byl právě jeden z projektů, který byl z důvodu krize odsunut. Průběžně analyzujeme podmínky pro náš vstup a vyhodnocujeme možnou spolupráci a pokud budu všechny okolnosti pozitivní, do expanze půjdeme.
8) Očekáváte ve svém oboru nějaké převratné novinky ?
Z pohledu na tento uplynulý rok musím říct, že vyloženě převratné ne. Určitě vše bude záviset na vývoji hospodářství a souvisejícím spotřebitelském chování, na které musíme vhodně reagovat. Např. tento rok nás překvapilo, že i přes krizi stoupla poptávka po luxusních vozech, v letní sezóně po kabrioletech a teď na podzim lidé kupují především tzv. čtyřkolky, hlavně SUV.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz