Německá autopůjčovna se propagovala na protiatomových protestech
Poskytovatel vozů, známý i z Česka svými provokativními reklamami, na demonstracích stejně jako protestující vyzýval k zastavení drahých transportů. Lepší je totiž podle něj si náklaďák půjčit. Kampaň vyvolala v Německu diskuse, zda v ní firma už nepřekročila etickou míru.
Video umístěné internetu ukazuje, jak davem demonstrantů s protiatomovými transparenty pochodují i propagátoři společnosti s oranžovým plakátem, který hlásá: "Zastavte drahé transporty! Půjčte si dodávku nebo nákladní auto u Sixtu!" Někteří mají v rukou také letáčky s podobným sdělením.
Firma si kampaň, které si všimly i celoněmecké deníky, nesmírně pochvaluje. "To se ještě v dějinách německé reklamy nepodařilo: reklama na protestním shromáždění," mne si ruce komunikační oddělení autopůjčovny. "Všechno to bylo levně nafilmováno, zdokumentováno a rozšířeno četným tiskem," dodalo na firemním blogu.
Mnoho lidí v Německu nápad považuje za vtipný, stejně velký tábor naopak pobouřilo "parazitování" Sixtu na tak závažném problému, jakým podle nich ukládání jaderného odpadu je. "Tomu se říká zneužití základních práv. Mimo to zesměšňuje výzvy demonstrantů. Sixt už nikdy více," reagoval jeden z diskutujících na blogu Off the recod.
Také německý odborný server meedia.de neměl pro strategii reklamního oddělení firmy z bavorského Pullachu příliš pochopení. "Politiky je možné pro takové kampaně využít, chovat se bez respektu vůči vážným výzvám milionů odpůrců jádra je ale moc," píše server v článku nazvaném Na cizí účet. Podle jeho autora mají konzumenti cit pro to, která reklama překročila jistou hranici, a ta od Sixtu se podle něj může brzy změnit v propadák.
Připomíná současně, že reklamní agentura, kterou firma využívá, pracuje rovněž pro německý energetický koncern RWE, který v zemi provozuje několik jaderných elektráren.
Sixt si ale za kampaní stojí. "Dobrá reklama provokuje a to také znamená, že se proti ní mohou ozývat hlasy," řekl mluvčí společnosti serveru deníku Süddeustche Zeitung. "Doposud každá dobrá reklama Sixtu byla provokativní. Budeme v tom proto pokračovat. U všech našich reklam ale platí, že je potřeba je přijímat s jistou rezervou," vyzval kritiky. I ti připouštějí, že hlavní záměr kampaně - získat pozornost - pravděpodobně splní.
Společnost už v minulosti "po svém" pro reklamu použila například německou kancléřku Angelu Merkelovou nebo francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho, z něhož si dělala legraci pro jeho malou výšku. V Česku loni vylepila billboardy s tehdejším předsedou ODS Mirkem Topolánkem a sloganem "Sixt má auto pro každého". Využila toho, že na bývalého premiéra byla tehdy upřena pozornost kvůli aféře s dovolenou v Toskánsku. Podle české Rady pro reklamu ale touto kampaní porušila její etický kodex.
Kolik transport jaderného odpadu, který dnes po 92 hodinách doputoval do Gorlebenu, stál, není zatím oficiálně známo. Jen náklady na policejní zajištění převozu se ale podle odhadů vyšplhaly na 20 až 25 milionů eur (491 až 614 milionů Kč).
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz