3 a 1/2 vteřiny
Vyplývá to z průzkumu, ve kterém agentura Millward Brown pomocí oční kamery hodnotila šest inzerátů v šesti různých časopisech. Předběžné výsledky studie zároveň ukázaly, že časopisy představují třetí nejsilnější podnět ke koupi zboží.
Průzkum zpracovaný pro Unii vydavatelů denního tisku se soustředil také na dobu pozorování obrázků u běžných článků, která ve stejných časopisech dosáhla až 23 sekund. Naopak na půlstranu s křížovkou lidé hleděli průměrně 1,32 vteřiny.
Vzhledem ke krátké době sledování inzerátu není podle Petry Průšové z Millward Brown rozhodující, jak velkou plochu reklama zabírá. Pro zaznamenání inzerce a doručení reklamního sdělení je proto podle ní důležitější zpracování inzerátu než jeho formát.
Časopisy jsou podle průzkumu hned po internetu a doporučeních od přátel třetím nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím nákupy. Hrají roli především jako zdroje inspirace. Čtenáři na nich také oceňují možnost se k informacím kdykoliv vrátit a důvěryhodnost. Ve všech těchto oblastech zaujímají časopisy mezi médii druhé místo hned za internetem. Nejúčinnější se inzerce v časopisech podle výzkumu ukázala v oblasti kosmetiky, módy, bydlení a nábytku.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz