Roste zájem o bioprodukty
Bioprodukty si letos již alespoň jednou koupilo 53 % Čechů. Vloni to bylo 48 % z nich. Tesco se na základě těchto výsledků rozhodlo rozšířit svou řadu potravin Organic. Pokud jde o cenu, až 62 % dotazovaných si za bio rádo připlatí.
V porovnání s loňským rokem klesl v České republice počet zákazníků, kteří nekupují biopotraviny z 52 % na 47 %. Naopak vzrostl počet lidí, kteří bioprodukt poprvé vyzkoušeli, a jeho kvalita je přesvědčila, aby se k němu vrátili. V roce 2009 uvedlo 7 % dotazovaných zákazníků, že si již někdy pořídilo bio a rozhodně se k němu hodlá vrátit. Letos to samé potvrdilo již 25 % z nich. "Tato čísla nám potvrzují, že zájem Čechů o bioprodukty roste. Nejvíce si je oblíbili lidé s vyššími příjmy. Až šedesát pět procent z nich je ochotno si za bio i připlatit. Třicet pět procent zákazníků by dokonce akceptovalo cenu o 10 % vyšší, než je průměrná cena zboží, které není biokvality," říká Petr Baudyš, ředitel oddělení kvality Tesco.
Velmi pozitivní ohlas mají bioprodukty i u středně příjmové populace. Podle Tesca vyzkoušelo potraviny v biokvalitě již 55 % zákazníků se středními příjmy. Celých 26 % z nich je zařadilo do svých pravidelných nákupů, 24 % těchto zákazníků bioprodukt vyzkoušelo a rozhodně se k němu vrátí. „Zjistili jsme, že i tito zákazníci si rádi za biopotraviny zaplatí víc. Celých 38 % akceptuje cenu těchto produktů o 10 % vyšší, než je standard. Naproti tomu 20 % dotazovaných by si připlatilo dokonce až o 20 % více,“ dodává Petr Baudyš.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz