Hlasování pro nejsexističtější reklamu
Tu již druhým rokem pořádá brněnské sdružení Nesehnutí, cílem je upozornit na nadměrné používání sexu a nejrůznějších stereotypů v reklamách. Letos je do soutěže nominována třeba reklama na sázkovou kancelář, ovocný sirup nebo zastavárnu. Vítězové anticeny budou vyhlášeni v prosinci.
"Záměrem soutěže není jejich zhotovitele odsoudit, ale upozornit je na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet, což si řada firem často vůbec neuvědomuje," uvedli organizátoři na svém webu. Sexistické reklamy přitom neznamenají jen ty způsoby prezentace, v nichž se vyskytuje nahota nebo erotika, ale také propagace zdůrazňující stereotypy o mužích a ženách.
Takovým případem je třeba reklama stavební firmy nabízející regeneraci budov. Na jejich billboardu je však fotka postarší silně nalíčené ženy v natáčkách a nápisem Regenerace. Mezi letošními kandidáty na cenu Sexistické prasátečko je dále výrobce neslazeného sirupu z černého bezu, na jehož etiketě je u nápisu "Jsem sladký, černý a bez..." kreslená postavička nahého černocha zakrývajícího si pohlaví. Mezi navrženými je také zámečnická firma, na jejímž plakátu je fotka dívky ve spodním prádle a slogan "Přeřízneme, ohneme vše dle vašeho přání".
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz