Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  18.10.2010 17:03:20

Komu se rozduněly bubny Golden Drum

Sedm porot letošního festivalu v Portoroži udělilo mezi agentury desítky cen. Ta nejcennější patřila turecké DDB&CO.

Nejsledovanější ocenění se udělují v devíti základních kategoriích: Film, Print, Outdoor, Rádio, Média, Design & Art Direction, PR, Interaktivní kampaně a Reklamní kampaně. První čtyři jsou přitom otevřeny pouze pracím z regionu, tedy zemím tzv. "Nové Evropy" čítající podle festivalových pravidel 34 zemí. Další sérií jsou ocenění Brand Grand Prix pro nejlepší kampaně v segmentu bez ohledu na komunikační techniku. Třetí sérii tvoří ceny Best Act Award pro nápady, které dokázaly změnit způsoby uvažování či chování lidí. Čtvrtá série ocenění putovala nejlépe hodnoceným agenturám.

Film (TV Spot)

Grand Prix získala polská agentura agentury Change Integrated za kampaň Škoda Superb pro místní Škodu Auto. Porota dále udělila jen jediný Zlatý buben – finské agentuře TBWAPHS za reklamu Drama Queen. Stříbrné bubny získalo celkem osm agentur: Voskhod (Rusko), Demner, Berlicek & Bergman (Raskouko), Saatchi & Saatchi (Rumunsko), Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive (Izrael), Next Advertising (Rumunsko), Futura DDB (Slovinsko), Leo Burnett Athens (Řecko) a Oglivy (Rusko). Nejúspěšnějším produkčním studiem se stalo polské Film Produkcja.

Print (tisková reklama)

Grand Prix pro agenturu DDB & CO za kampaň Kameraman pro CNN. Porota udělila ještě tři zlaté bubny, a to za tureckou kampaň Deer pro Audi od agentury DDB&CO, Ticket – Hotwheels pro maďarský Mattel Toys od Ogilvy Group a Battleship pro Google od turecké agentury Grey Istanbul. Vedle Grand Prix a Zlatých bubnů udělila porota ještě devět stříbrných bubnů.

Outdoor

Také v Outdooru náležela Grand Prix kampani pro CNN, opět turecké DDB&CO za sérii billboardů Ahmedinejad&Putin, USD&Rayal, Oil&Weapon. Tři zlaté bubny získaly tyto agentury: za reklamu Toaster pro Polmedica polská McCann Ericsson, za Ticket - Hotwheels pro Mattel Toys Hungary maďarská Ogilvy Group a za kampaň Crashed Cars Bottle pro Or Yarok / Nur Media izraelská agentura Shalmor Avnon Amichay / Y&R. Porota udělila v kategorii ještě šest Stříbrných bubnů.

Rádio

Nejlepší kampaní oceněnou Grand Prix se stal projekt SDIA izraelské agentury Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive pro klienta Aids Task Force. Porota ale neudělila žádný zlatý buben, jen čtyři stříbrné.

Design & Art Direction

Hlavní cenu (Grand Prix) získala ruská Leo Burnett za vizuály pro Lego, konkrétně Spaceship, Deep Ocean Explorer a Beetle. Na Zlatý buben dosáhly Euro RSCG Düsseldorf (Německo) za Stihl Autumn Calendar, Demner, Merlicek & Bergmann (Rakousko) za Animals, TBWA Dusseldorf (Německo) za More space than expected, Publicis (Polsko) za Safe Child on the Net a Leo Burnett (USA) za Unequal Childhood. V kategorii porota udělila také 9 stříbrných bubnů.

Další čtyři základní kategorie (Interaktivní kampaně, Média, PR, Reklamní kampaně) byly otevřené soutěžním pracím z celého světa.

Interaktivní kampaně

Hlavní cenu získala nizozemská Euro RSCG 4D za kampaň The Bling Preview. Pět zlatých bubnů putovalo agenturám: Scholz & Volkmer (Německo), NRG3 (Holandsko), BETC Euro RSCG (Francie), EURO RSCG 4D (Holandsko) a Publicis (Velká Británie). Porota udělila také sedm Stříbrných bubnů.

Média

V kategorii Média nebyla udělena Grand Prix. Porota rozdala jen 4 zlaté bubny a 8 stříbrných. Zlaté bubny získaly agentury Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive TEL AVIV (Izrael), BCUBE (Itálie), Kinograf (Ukrajina) and Publicis (Velká Británie).

PR

Ani v kategorii PR porota neudělila Grand Prix. Pět Zlatých bubnů šlo agenturám: Havas Media (Velká Británie), Traktor Werbeagentur (Rakousko), ACG (Maďarsko), Turkcell Iletisim (Turecko), Bison & Rose (Česko). Porota k tomu udělila jen jeden stříbrný buben.

Reklamní kampaně

V této kategorii se neudělovaly bubny, ale Zlaté hodinky. Těch porota udělila celkem deset: čtyři agentuře Leo Burnett (v Srbsku, Itálii a USA), dvě agentuře Publicis Conseil France a po jedněch agenturám BETC Euro RSCG France, Euro RSCG New York, Euro RSCG London a Publicisu London.

Další série ocenění udílená agenturám nesla název Brand Grand Prix. Byla určena nejlepším kampaním bez ohledu na marketingovou nebo komunikační techniku. Pětičlenná porota, které předsedal Tony Granger, Global Chief Creative Officer, Young & Rubicam, ji mohla udělit až v deseti produktových kategoriích.

Ocenění ovšem porota nakonec udělila jen sedm. Nejlepší kampaň v kategorii Potraviny a nápoje předvedla Euro RSCG New York za kampaň pro Dos Equis. V kategorii Sport, zábava a volný čas si Brand Grand Prix odnesla australská Leo Burnett za kampaň pro Canon EOS. V kategorii auto-moto se australská Leo Burnett prosadila znovu, a to s kampaní pro Fiat. Kategorie domácí spotřebiče a vybavení se nejlépe zhostila londýnská Euro RSCG s kampaní pro Dulux. V kategorii komunikace, vydavatelství a elektronická média zvítězila několikrát oceněná série billboardů pro CNN Ahmedinejad&Putin, USD&Rayal, Oil&Weapon z dílny turecké DDB&CO. V korporátní komunikaci a financích to byla italská Leo Burnett s kampaní Autobus pro Conto Arancio. V kategorii veřejné služby a sociální aktivity vyhrála srbská Leo Burnett Beograd s kampaní pro B92. Ve třech kategoriích (zdraví, cestování a detail) porota vítěze nenašla.

Třetí sérii ocenění na letošním Golden Drumu tvořily ceny Best Act Award pro výjimečné nápady, které prokázaly schopnost změnit způsoby uvažování či chování lidí. Porota, jíž předsedal člen World Federation of Advertisers Paul Jackson, ocenila tyto: Crashed Cars Bottle, SDIA Project, Happy Pek BirdHouse, BoostUp, Empty Tables, Hunger Strike Against Hunger, iHobo a Zebrafest.

Výsledky agentur v jednotlivých kategoriích nakonec určily i celkové pořadí agentur. Nejlepší agenturní sítí Nové Evropy se stala DDB. Nejlepší PR agenturou byl turecký operátor Turkcell Iletisima. Cenu za nejlepší nezávislou agenturu regionu Nová Evropa a zároveň agenturu Baltského regionu získala polská Change Integrated, cenu nejlepší agentury adriatického regionu pak srbská Leo Burnett Beograd. Absolutním vítězem, tedy agenturou s největším počtem ocenění v soutěži, se stala turecká DDB&CO.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)

Přečtěte si také:

07.08.2018Zdáli zní bubny zkázy Saxo Bank (home.saxo)
08.10.2015Jak přijít ve finančním světě na buben Investicniweb.cz (Investičníweb, s.r.o.)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688