Zářijový prodej automobilů v USA meziročně vyskočil o 28,5%
Zářijový prodej automobilů v USA oproti stejnému období loňského roku výrazně zrychlil. Poptávka meziročně vyskočila o 28,5% na 958,9 tisíc vozidel a do značné míry odrážela slabé loňské prodeje po skončení šrotovného.
Sezónně očištěný roční prodej tuzemských vozidel dosáhl 8,5 milionů oproti 7,7 milionů vloni. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek meziměsíčně zrychlil z 11,46 mil na 11,8 milionů. Ve stejném období před rokem dosahoval pouze 9,8 milionů. Většinový konsenzus očekával 11,5 milionů jednotek.
Prodej největší americké automobilky GM meziročně stoupl o 10,5% na 173,1 tisíc vozidel, konkurenční značce Ford Motor o 46% na 160,8 tisíc, Chrysler zaznamenal raketový meziroční vzestup o 61% nad 100 tisíc vozidel. Podíl tuzemských značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 1,4% na 45,1%.
Největší rival, japonská Toyota Motor, reportovala meziroční vzestup 16,8% na 147,2 tisíc jednotek. Prodej Honda Motor meziročně zrychlil o 26,1% na 97,4 tisíc. Prodej Nissan vyskočil o 34% na 74 tisíc vozidel. Sedmou pozici držel korejský Hyundai, jehož prodej meziročně vylétl o 48%, následován sesterskou značkou Kia, dále BMW, Subaru a Mercedes. Největší propad, téměř o 12% zaznamenala opět značka Suzuki. Celkový podíl asijských automobilek se na severoamerickém trhu v září snížil o 0,7% na 47,0%.
Evropské automobilky si vedly v září v USA dobře a podíl na trhu dosahoval na 7,9%. Prodej VW meziročně vzrostl o 14% na 28 tisíc, prodej Daimler zrychlil o 18% na 21,1 tisíc, prodej BMW vyskočil o 21% na 23,1 tisíc, Porsche reportovala meziroční vzestup o 25%.
Související zprávy:
Německo - prodeje nových aut propadly v září o 18%
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz