Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  04.10.2010 14:03:22

Čisté inzertní příjmy z reklamy klesnou

Čisté inzertní příjmy z reklamy v roce 2011 zřejmě nepatrně klesnou. Vydavatelé odhadují jejich pokles proti letošku o 1,1 procenta, zadavatelé reklamy o 3,2 procenta.

Pouze mediální agentury očekávají jejich nárůst o 0,7 procenta. Snížit by se měly příjmy všech typů médií s výjimkou internetu. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou na diskusním setkání uspořádala Unie vydavatelů.

Vydavatelé odhadli pokles čistých inzertních příjmů tisku o 7,3 procenta, televize o 1,9 procenta, rozhlasu o deset procent, venkovní reklamy o 14,2 procenta a kin o 29,5 procenta. Nárůst u internetu čekají o 10,5 procenta. Zadavatelé předpokládají snížení příjmů tisku o 10,1 procenta, televize o 2,9 procenta, rozhlasu o 1,2 procenta, venkovní reklamy o 10,8 procenta a kin o 26 procent. U internetu očekávají nárůst o 9,9 procenta.

Čisté inzertní příjmy zahrnují ceny, které skutečně inzerent platí médiu. Jsou věcí obchodní politiky a vztahem jen mezi médiem a inzerentem, takže nejsou veřejně známé. Hrubé příjmy jsou reklamní příjmy médií v ceníkových cenách zjišťované monitoringem inzerce. Jsou to v podstatě maximální ceny, od nichž se pak odečítají slevy a další položky. Hrubé inzertní příjmy by měly podle vydavatelů příští rok stoupnout o 1,9 procenta, podle zadavatelů o 1,6 procenta a podle agentur o 4,9 procenta.

Setkání se zúčastnilo téměř 60 zástupců vydavatelů, zadavatelů a mediálních agentur. Dvě třetiny z nich se zapojily do ankety, v níž účastníci obdrželi údaje o vývoji hrubých a odhadovaných čistých reklamních příjmech jednotlivých médií od roku 2007 a na jejich základě a také podle získaných informací mohli zaslat své odhady vývoje reklamního trhu v roce 2011.

Vývoj odhadovaných čistých inzertních příjmů a jejich vývoje v roce 2011 (rok 2010 je 100 procent):

vydavatelé / zadavatelé / mediální agentury

tisk 92,7 89,9 94,8

televize 98,1 97,1 102,3

rozhlas 90,0 89,8 95,4

internet 110,5 109,9 113,1

venkovní reklama 85,8 89,2 92

kina 70,5 74 83,6

reklama celkem 98,9 96,8 100,7

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)

Přečtěte si také:

25.05.2010Tisku loni výrazně klesl příjem z reklamy Strategie.cz (Strategie.cz)
21.04.2010Čisté příjmy společnosti Yahoo klesly Strategie.cz (Strategie.cz)
18.01.2010Inzertní příjmy vydavatelů klesly (18.1.2010) Strategie.cz (Strategie.cz)
19.11.2009Inzertní příjmy vydavatelů klesly Strategie.cz (Strategie.cz)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688