Čisté inzertní příjmy z reklamy klesnou
Pouze mediální agentury očekávají jejich nárůst o 0,7 procenta. Snížit by se měly příjmy všech typů médií s výjimkou internetu. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou na diskusním setkání uspořádala Unie vydavatelů.
Vydavatelé odhadli pokles čistých inzertních příjmů tisku o 7,3 procenta, televize o 1,9 procenta, rozhlasu o deset procent, venkovní reklamy o 14,2 procenta a kin o 29,5 procenta. Nárůst u internetu čekají o 10,5 procenta. Zadavatelé předpokládají snížení příjmů tisku o 10,1 procenta, televize o 2,9 procenta, rozhlasu o 1,2 procenta, venkovní reklamy o 10,8 procenta a kin o 26 procent. U internetu očekávají nárůst o 9,9 procenta.
Čisté inzertní příjmy zahrnují ceny, které skutečně inzerent platí médiu. Jsou věcí obchodní politiky a vztahem jen mezi médiem a inzerentem, takže nejsou veřejně známé. Hrubé příjmy jsou reklamní příjmy médií v ceníkových cenách zjišťované monitoringem inzerce. Jsou to v podstatě maximální ceny, od nichž se pak odečítají slevy a další položky. Hrubé inzertní příjmy by měly podle vydavatelů příští rok stoupnout o 1,9 procenta, podle zadavatelů o 1,6 procenta a podle agentur o 4,9 procenta.
Setkání se zúčastnilo téměř 60 zástupců vydavatelů, zadavatelů a mediálních agentur. Dvě třetiny z nich se zapojily do ankety, v níž účastníci obdrželi údaje o vývoji hrubých a odhadovaných čistých reklamních příjmech jednotlivých médií od roku 2007 a na jejich základě a také podle získaných informací mohli zaslat své odhady vývoje reklamního trhu v roce 2011.
Vývoj odhadovaných čistých inzertních příjmů a jejich vývoje v roce 2011 (rok 2010 je 100 procent):
vydavatelé / zadavatelé / mediální agentury
tisk 92,7 89,9 94,8
televize 98,1 97,1 102,3
rozhlas 90,0 89,8 95,4
internet 110,5 109,9 113,1
venkovní reklama 85,8 89,2 92
kina 70,5 74 83,6
reklama celkem 98,9 96,8 100,7
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz