Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  30.09.2010 14:03:30

Chování firem je pro nás důležité

Pro více než tři čtvrtiny Čechů je důležité, jestli se firma chová podle zásad společenské odpovědnosti.

Převážná většina Čechů hledí na to, jak se firma chová ke svým zaměstnancům (93 %), zákazníkům (92 %) a dodavatelům či obchodním partnerům (85 %). Vysokou důležitost přiřazuje i odpovědnosti k životnímu prostředí (88 %) či sociálně znevýhodněným občanům (72 %). Naopak sponzorské aktivity firmy považuje za podstatné pouze necelá polovina dotázaných.

"Elementární slušnost, etika a serióznost byly vedle odpovědnosti k zaměstnancům také nejčastěji spontánně uváděnými odpověďmi na otázku, v čem tkví společenská odpovědnost firem," uvedl Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. "Tyto hodnoty jmenovala zhruba třetina respondentů, což vypovídá o poměrně vysokém povědomí o obsahu pojmu společenská odpovědnost," dodal Jaroslav Jíra.

Ze spontánních odpovědí je zřetelně patrné, že společenskou odpovědnost firem si obyvatelé nespojují pouze s podporou charity nebo sponzoringem – ty bez nápovědy uváděla necelá 2 % oslovených. Výrazně více deklarují orientaci na základní etické hodnoty. Zjištěné závěry jsou v souladu s obecně vysokou mírou solidarity, kterou obyvatelé České republiky vykazují. "Češi mají poměrně jasno, jak by se firmy měly chovat a odráží se to i v jejich ochotě prospěšné aktivity firem podporovat," upřesňuje Jaroslav Jíra. "Firmy, které se snaží jednat odpovědně, by měly tyto závěry zohlednit nejen při přípravě konkrétních prospěšných projektů, ale i v celkové komunikaci se zákazníky," dodává Jaroslav Jíra.

Více než polovina (55 %) respondentů dala někdy přednost nějakému produktu proto, že část výtěžku z prodeje byla věnována na společensky prospěšnou věc. Většinou se jednalo o ženy (63 %), muži tak činí ve 47 % případů. Svou roli zde hraje také vzdělání – spíše tento produkt upřednostní vysokoškoláci (66 %) nebo středoškoláci (65 %). Téměř polovina respondentů by nějaký produkt upřednostnila, pokud by část z jeho výtěžku šla na charitu, a to i přesto, že by byl dražší. Opět by se jednalo zejména o ženy (57 %), muži by jej koupili v 41 procentech případů. Produkt by zakoupili zejména lidé s vysokoškolským (63 %) nebo středoškolským (59 %) vzděláním. V případě, že by museli volit ze dvou produktů stejné cenové kategorie, dalo by takovému produktu přednost 77 procent respondentů. Ženy v 81 procentech a muži v 72 procentech případů.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688