USA: Politici nevěří internetu
Kdo očekával, že po úspěchu internetové kampaně Baracka Obamy před dvěma lety politici během kampaně před letošními volbami do Kongresu zahltí kyberprostor placenými inzeráty, je na omylu. Až na řídké výjimky se kampaně nijak do internetu neženou. Podle agentury Borrell & Associates, jež na to téma zveřejnila průzkum, se výdaje na online reklamu sice zhruba zdvojnásobí na 44,5 milionu dolarů, ale sotva se přehoupnou přes jedno procento celkových reklamních výdajů. To je několikanásobně nižší procento, než jaké zaujímá digitální reklama na celkovém trhu.
Důvodů je několik. Zaprvé, politické kampaně jsou konzervativnější než komerční v tom smyslu, že mají více co ztratit: úspěch a neúspěch jsou jasně definovány volebním vítězstvím či porážkou. "Nikdo nechce být tím prvním, kdo se vrhne do digitální reklamy ve velkém a prohraje," říká Kip Cassino z B&A, jenž měl průzkum na starost.
To souvisí i s druhým faktorem, který je zde ve hře. V kampaních před volbami do Kongresu má neotřesitelné místo televize. Mnoho kandidátů obhajuje své křeslo podeváté či podesáté a televizi věří jako médiu, jež ve volbách neselhává. O to těžší je přimět takového kandidáta – nebo jeho soupeře – k tomu, aby vložil významné peníze do média nevyzkoušeného. "Kandidáti se dosud chovají k internetu jako k nevlastnímu dítěti," říká Cassino.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz