GfK: Spotřebitelská důvěra Německa v říjnu výrazně poroste
Spotřebitelské klima Německa by se mělo v říjnu nadále zlepšovat, pozitivně ovlivněno hospodářským oživením, nízkou inflací a nezaměstnaností. Domácnosti předpokládají pokračující oživení ekonomiky, s tím spojený výhled příjmů a ochota utrácet. Ukazatel očekávání a budoucí příjmy v září výrazně vzrostl, indikátor výdajové plány setrval na dobré úrovni.
Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností společností GfK Group předpokládá pro měsíc říjen 4,9 bodů, po vzestupně revidovaném výsledku 4,3 bodů v září. To je nejvyšší úroveň od roku 2007. Většinový konsenzus předpokládal 4,2 bodů. Předběžný odhad GfK uváděl před měsícem pouze 4,1 bodů.
Ukazatel ekonomická očekávání v září opět vyskočil o 9,8 bodů až na tříleté maximum 53,5 bodů. Za poslední tři měsíce vzrostl téměř o 50 bodů. Přestože oživení ekonomiky bude ve druhém pololetí méně dynamické, klíčovým faktorem nadále zůstává vývoj na spolkovém trhu práce.
Optimistický výhled znovu zvedl indikátor budoucí příjmy o 9,2 bodů na desetileté maximum. 45,2 bodů, v srpnu ukazatel vzrostl o 6,9 bodu na 36,0 bodů. Zlepšení situace na straně příjmů fyzických osob a nízkou úroveň inflace vnímají spotřebitelé velmi pozitivně.
Indikátor výdajové plány vzrostl o 2,8 na vysokou hladinu 30,7 bodů, v srpnu stagnoval a v červenci dokonce oslabil o 2,5 bodu. Dlouhodobý průměr ukazatele se přitom pohybuje okolo nuly. GfK předpokládá v následujícím období další zlepšení.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz