Za krev a zuby pokuta asi nepadne
Naznačil to Nejvyšší správní soud (NSS), když zamítl kasační stížnost Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada uložila firmě pokutu 50.000 korun kvůli nedovolenému využití motivu strachu, ale její verdikt zrušil Městský soud v Praze.
"Reklama sice upozorňuje na riziko nemoci poněkud naturalistickým způsobem, nicméně v tom nelze shledávat rozpor s dobrými mravy tím, že reklama může též u některých diváků vyvolat strach," uvedl v rozsudku senát s předsedou Josefem Baxou.
Televizní reklamní spot propagoval zubní pastu Parodontax, jež podle výrobce pomáhá při krvácení dásní, jednom z příznaků paradentózy. Spot poprvé uvedený v roce 2008 tvořil záběr na dno umyvadla. Nejprve do umyvadla dopadaly jen zbytky zubní pasty, v nichž se postupně objevovala krev. Poté vypadl také zub a objevil se nápis "Kdy si konečně uvědomíte, že je to problém?" Na závěr zazněl komentář "Zubní pasta Parodontax pomáhá proti krvácení dásní". Podle RRTV jde o reklamu, která je v rozporu s dobrými mravy. Proto radní uložili padesátitisícovou pokutu. Farmaceutická firma podala proti rozhodnutí žalobu.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz