YouTube vyhrála průlomový spor
Vysílací společnost Telecinco totiž Google zažalovala a chtěla, aby firma byla zodpovědná za to, když uživatelé YouTube nahrávají materiál s copyrightem. Soud ovšem jejich požadavek odmítl s odůvodněním, že YouTube nabízí majitelům obsahu nástroje k tomu, aby sami tyto klipy odstranili – což znamená, že zodpovědnost za odstranění leží na straně majitelů copyrightu.
Aaron Ferstman, šéf komunikace pro YouTube EMEA, uvedl, že každou minutu se na YouTube nahraje 24 hodin videa, a kdyby všechny internetové stránky musely kontrolovat všechny nahrávaná videa, fotografie a text, spoustu webů by to položilo – včetně těch největších jako je Facebook, MySpace a Twitter. Vyzdvihl také způsob, jakým YouTube pomáhá umělcům dosáhnout vyšší počet diváků a podpořit prodej: "Věříme tomu, že weby jako YouTube fungují v nejlepším zájmu umělců, vydavatelů a spotřebitelů – ti všichni mohou využít možnosti, které jim platforma nabízí."
Společnost Telecinco musí navíc zaplatit všechny soudní poplatky. Podobným případem se zabýval americký soud v červnu. Viacom, vlastník televizní stanice MTV, žaloval YouTube za stejnou věc, a také neuspěl. Ani v tomto případě nebyla YouTube zodpovědná za to, když její uživatelé nahrávali copyrightovaný materiál.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz