Vědci se v Plzni naučí PR
Spolu s plzeňským Techmania science center popularizujícím vědu a techniku spustila projekt zaměřený právě na komunikaci vědy, údajně jako první v ČR. Od podzimu tak začne pracovat s pilotní skupinou 40 zájemců. Informace vzešla od ředitele Techmanie Vlastimila Voláka a prorektora ZČU Františka Ježka.
"Máme velmi mnoho komunikátorů jako takových, lidí pracujících v PR. Ale nikdo neumí uchopit pojem vědy tak, aby to dokázal prezentovat," uvedl Volák. Podle něj se jednak neumí prezentovat sami vědci, jednak ale ani média neumí jejich výstupy srozumitelně zpřístupnit lidem.
Cílem projektu je proto ukázat vědcům, že nestačí jen bádat, ale že potřebují veřejnost. "Musí komunikovat s veřejností, říci, že ten jejich výzkum má relevanci a že jej my všichni máme platit. Na druhé straně potřebují bádat a nemohou se komunikací příliš zabývat," uvedl Volák. Vzdělávat proto realizátoři projektu budou i takzvané prostředníky, kteří převezmou od vědce základní informace a ty předají v přijatelné formě médiím respektive veřejnosti. "To je základ našeho programu. Ve světě běžně tito prostředníci existují," vysvětlil Volák.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz