Červencový prodej automobilů v USA meziročně rostl o 5 pct
Letní prodej automobilů roste v USA rychleji než se očekávalo, signalizuje mírné oživení spotřebitelské poptávky a letní slevy. Poptávka v červenci meziročně rostla o 5% z 995,2 tisíc na 1,045 milionů.
Sezónně očištěný roční prodej tuzemských vozidel dosáhl 9,1 milionů oproti 8,5 milionů v červnu. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zrychlil z 11,08 mil na 11,85 milionů. Většinový konsenzus očekával 11,6 milionů jednotek.
Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 5% na 199,6 tisíc, konkurenční značce Ford Motor o 3% na 170,4 tisíc, také Chrysler zaznamenal meziroční vzestup poptávky o 5% na 93,3 tisíc. Podíl tuzemských značek se na severoamerickém trhu meziročně snížil o 0,2% na 43,9%.
Největší rival, japonská Toyota Motor reportovala meziroční pokles o 3% na 169,2 tisíc jednotek. Model Camry a Corolla/Matrix držel v počtu prodejů vozidel v USA první a třetí příčku, druhou a čtvrtou pozici pak Honda s modely Accord a Civic.
Prodej Honda Motor v červenci rovněž meziročně zpomalil o 2% na 112,4 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst reportovala značka Kia 20,7%, Hyundai 18,8%, dále Mitsubishi 16,5% a Nissan 14,6%. Model Altima byl pátý nejprodávanější vůz na americkém trhu. Teprve šestou oříčku dosáhl Chevy Malibu. Na osmou pozici nečekaně vyskočil nový model Hyundai Sonáta. Meziroční propad prodejů o 44% zaznamenala značka Suzuki. Celkový podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu se v červenci snížil o 0,3% na 48,7%.
Evropské automobilky se vedly v USA velmi dobře a podíl na trhu meziročně rostl o 0,5% na 7,3%. Prodej VW meziročně stoupl o 16% na 23,8 tisíc, prodej Daimler o 11% na 18,0 tisíc, prodej BMW rostl o 10% na 23,4 tisíc, automobilka Porsche reportovala meziroční nárůst o 75% a prodej Saab Spyker klesl o 18%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz