Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  03.08.2010 11:03:01

Duchovní vůdce vzešel ze show

Vítěz TV soutěže Mladý imám dostal práci v mešitě, auto, iPhone, stipendium a peněžní odměnu.

Producenti malajsijské talentové televizní soutěže, v níž se hledal nový náboženský vůdce země, chtějí s touto veleúspěšnou reality show prorazit i v dalších muslimských zemích. Uvedl to výkonný ředitel kanálu Astro Entertainment, který pořad vysílal. Vítězem soutěže Mladý imám se v pátek stal šestadvacetiletý islámský akademik Muhammad Asyraf Ridzuan.

Cílem desetidílného pořadu, který byl obdobou světoznámé soutěže X Factor, bylo moderním způsobem zvýšit zájem o islám mezi mladými lidmi. Elegantní pánské obleky soutěžících bořily stereotyp postarších imámů ve volných hábitech. Soutěž se i díky tomu stala v Malajsii skutečným hitem.

Klání, které zahrnovalo odříkávání veršů z koránu, zpívání náboženských písní, ale také rady promiskuitním teenagerům, rituální zabíjení ovcí či omývání mrtvol v souladu s muslimskými pravidly, nejlépe zvládl šestadvacetiletý učenec Ridzuan z Penangu.

Za odměnu mu bylo uděleno stipendium na mezinárodní univerzitě v Saúdské Arábii, zaplacení všech nákladů na pouť do Mekky, jmenování imámem v mešitě malajsijského Kuala Lumpuru, automobil, iPhone a blíže neupřesněná finanční odměna.

Do soutěže se v Malajsii, kde více než 60 procent 28milionové populace vyznává islám, přihlásilo přes 1000 mužů, z nichž producenti kanálu Astro Entertainment vybrali okruh deseti soutěžících. Ti žili po tři měsíce odděleni od svých rodin asketickým životem, bez televize, internetu či telefonu a účastnili se přednášek význačných islámských duchovních. Každý týden je čekal test z náboženských znalostí. Při hodnocení měl hlavní slovo někdejší velký muftí malajsijské národní mešity Hasan Mahmood. Finále bylo vysíláno živě na internetu v 16 zemích světa, včetně USA, Spojených arabských emirátů, Indie, Kanady či Německa. Stránka pořadu na Facebooku zaregistrovala téměř 60.000 fanoušků a soutěžící se stali místními celebritami.

Strategie.cz - Brána do světa médií, marketingu a reklamy

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688