Duchovní vůdce vzešel ze show
Producenti malajsijské talentové televizní soutěže, v níž se hledal nový náboženský vůdce země, chtějí s touto veleúspěšnou reality show prorazit i v dalších muslimských zemích. Uvedl to výkonný ředitel kanálu Astro Entertainment, který pořad vysílal. Vítězem soutěže Mladý imám se v pátek stal šestadvacetiletý islámský akademik Muhammad Asyraf Ridzuan.
Cílem desetidílného pořadu, který byl obdobou světoznámé soutěže X Factor, bylo moderním způsobem zvýšit zájem o islám mezi mladými lidmi. Elegantní pánské obleky soutěžících bořily stereotyp postarších imámů ve volných hábitech. Soutěž se i díky tomu stala v Malajsii skutečným hitem.
Klání, které zahrnovalo odříkávání veršů z koránu, zpívání náboženských písní, ale také rady promiskuitním teenagerům, rituální zabíjení ovcí či omývání mrtvol v souladu s muslimskými pravidly, nejlépe zvládl šestadvacetiletý učenec Ridzuan z Penangu.
Za odměnu mu bylo uděleno stipendium na mezinárodní univerzitě v Saúdské Arábii, zaplacení všech nákladů na pouť do Mekky, jmenování imámem v mešitě malajsijského Kuala Lumpuru, automobil, iPhone a blíže neupřesněná finanční odměna.
Do soutěže se v Malajsii, kde více než 60 procent 28milionové populace vyznává islám, přihlásilo přes 1000 mužů, z nichž producenti kanálu Astro Entertainment vybrali okruh deseti soutěžících. Ti žili po tři měsíce odděleni od svých rodin asketickým životem, bez televize, internetu či telefonu a účastnili se přednášek význačných islámských duchovních. Každý týden je čekal test z náboženských znalostí. Při hodnocení měl hlavní slovo někdejší velký muftí malajsijské národní mešity Hasan Mahmood. Finále bylo vysíláno živě na internetu v 16 zemích světa, včetně USA, Spojených arabských emirátů, Indie, Kanady či Německa. Stránka pořadu na Facebooku zaregistrovala téměř 60.000 fanoušků a soutěžící se stali místními celebritami.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz