Škoda Auto změnila podmínky prodeje ojetých vozů zaměstnancům, snaží se odbourat šedé obchody
MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská automobilka změnila podmínky prodeje ojetých osobních vozů zaměstnancům firmy, snaží se zabránit šedým obchodům s vozy. Ve čtvrtek o tom informoval časopis Škodovácký odborář.
Škodovácké odbory se zasadily o to, aby zaměstnanci kupovali ojeté osobní vozy za stejnou cenu, za jakou je firma nabízí smluvním obchodníkům. Ti totiž v minulosti získávali auta s větší slevou než zaměstnanci automobilky.
Nyní jsou stanoveny dvě ceny: tržní a zaměstnanecká. Tržní cenu určuje expertní společnost. Zaměstnanecká vznikne tak, že se od tržní ceny odečte marže osm až 11 procent podle modelové řady. Od výsledku se odečte dalších tři až šest procent podle modelové řady a vznikne cena, která platí pro zaměstnance i pro smluvní obchodníky.
Za zaměstnaneckou cenu si pracovník může koupit vůz pouze při financování prostřednictvím leasingové společnosti Škofin. Podle firmy to má zabránit šedým obchodům s vozy. Zaplatit lze až 95 procent ceny vozu s doplatkem do jednoho roku. Úroky, které zaměstnanec zaplatí, bude firma kompenzovat poukázkou na nákup originálního příslušenství, dílů nebo služeb Škody.
Pokud chce zaměstnanec koupit vůz zcela bez financování prostřednictvím Škofinu, pak musí zaplatit tržní cenu.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz