OVB Vstřícná banka: Česká spořitelna milovaná a kritizovaná
Česká spořitelna dosáhla v hodnocení OVB Vstřícná banka za I. čtvrtletí roku 2010 čtvrté nejlepší hodnocení za Raiffeisenbank, mBank a Komerční bankou.
Nejzajímavější na hodnocení této banky je fakt, že zatímco u odborné poroty skončila toto banka jako jasná jednička, v hodnocení veřejnosti byla nejhorší. U posledního z hodnotitelů serveru www.bankovnipoplatky.com, který banky hodnotí z hlediska výše poplatků, skončila banka podprůměrně.
Rozdíl mezi hodnocením odborné poroty a veřejností byl mezi všemi hodnocenými bankami absolutně největší. Porota hodnotila banku známkou 74,62 %, zatímco veřejnost pouze známkou 31,64 %.
U odborné poroty je Česká spořitelna jedničkou
Odborná porota má v hodnocení OVB Vstřícné banky největší váhu hodnocení, která činí 58 %. U velké většiny porotců byla tato banka hodnocena velmi příznivě a získala celých 74,62 %.
Dalibor Z. Chvátal, porotce a šéfredaktor internetového serveru mesec.cz, Českou spořitelnu hodnotí takto: „Spořka se může pochlubit kvalitními službami a vstřícným a přátelským postojem ke klientovi. Je to skutečná banka s lidskou tváří. Když máte s touto bankou problém, dá se s ní domluvit a najít společně řešení.“
Podobným způsobem hodnotí Českou spořitelnu i porotce a advokát Miroslav Zeman.
„Pozitivně lze hodnotit postupné inovování služeb a zavádění zajímavých novinek, např. vkladové bankomaty, možnosti e-faktur v internetovém bankovnictví servis24 apod. Tyto novinky jsou cestou k zavádění a realizaci pojmu „univerzální banka“, která v budoucnu poskytne klientům služby nejenom čistě bankovní, ale také servisní a nadstandardní, což je velmi důležitým znakem vstřícnosti banky.“
Jeden z mála kritických pohledů představuje porotce Pavla Hřebíčková.
„Své služby se sice snaží zpřehledňovat a nabízet klientům jen ty, které využijí, poplatky za vedení účtů jsou však stále vysoké. Relativně nový produkt šikovné spoření se bance také příliš nepovedl - mnoho úrokových pásem, složitý postup, jak nejlépe vkládat, aby bylo co nejrychleji dosaženo maximálního výnosu, není pro klienty příliš vstřícný.“ Vysvětluje Hřebíčková.
U veřejnosti Česká spořitelna propadla
Veřejnost má v celkovém hodnocení nejmenší váhu. Váha hlasu veřejnosti je pouze 17 %. Přesto je hlas veřejnosti velmi zajímavý a do velké míry může celkové hlasování ovlivnit.
Co si o České spořitelně myslí lidé, kteří hlasovali v projektu?
Lucie Nalepová hodnotí Českou spořitelnu takto: „Česká spořitelna stále hodně profituje z toho, že byla "první" na českém trhu, a lidé jí zůstávají věrni většinou pouze z lenosti převádět všechny své transakce do banky jiné. Určitě má velké množství zajímavých produktů a služeb, které může klientům nabízet.“
Server www.bankovnipoplatky.com si na bance cení aktivity banky v poplatkové politice.
„Na druhé straně je nutné přiznat, že ČS pravidelně bankovní poplatky mění a nabízí různé poplatkové prázdniny. ČS tak patří mezi banky, které jsou v poplatkové politice aktivní. Změny, které banka přinesla po 1. listopadu 2009, se dají označit za pozitivní a banka tak nezneužila poplatkovou revoluci k nějakým změnám, které by byly namířeny výrazně proti klientům.“
Česká spořitelna je tak hodnocena jako férová banka s velkými možnostmi být v budoucnu nejvstřícnější bankou v České republice.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz