Dubnový prodej automobilů v USA klesl a zaostal za očekáváním
Dubnový prodej automobilů v USA zpomalil o 5% avšak z důvodu krize před rokem rostl o 20%. Po březnovém oživení trh ukázal realitu současnosti i velké otazníky ohledně rychlého oživení sužovaného odvětví. Investiční podnikové výdaje byly opět opět čitelné a potvrzují hospodářské oživení. Velké dilema vzbuzují vyhlídky dražších cen benzínů v letošní motoristické sezóně. Někteří analytici předpokládají návrat rekordních cen 4 dolarů za galon.
Tuzemské automobilky v dubnu ohlásily sezónně očištěný prodej 8,78 milionů osobních a LUV vozidel, oproti 9,05 milionů v březnu. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 8,8 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zpomalil z 11,7 mil na 11,2 milionů, podle údajů Autodata. Ve stejném období před rokem se prodalo v USA jen 9,2 milionů vozidel. Většina pozorovatelů předpokládá roční tempo prodejů mezi 11,5 až 12 miliony jednotek v roce 2010.
Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 7% na 183,6 tisíc, konkurenční Ford a Chrysler vyskočila poptávka o 25%. Japonské automobilce Toyota stoupl meziroční prodej o 24% na 157,4 tisíc a zařadila se v počtu prodaných vozidel na třetí příčku v USA. Podíl amerických značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 1,1% na 45,4%.
Automobilce Toyota Motor rostl podíl na americkém trhu půl procenta na 16,1%. Model Camry a Corolla/Matrix drží v počtu prodejů USA první a třetí příčku. Druhou a čtvrtou pozici nejprodávanějších značek v USA si vysloužila další japonská značka Honda s modely Accord a Civic.
Prodej Honda v dubnu stoupl o 13% na 113,7 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst z asijských značek reportovala opět automobilka Subaru 48%, dále Nissan 35%. Model Altima byl pátý nejprodávanější vůz v USA. Výborný výsledek zaznamenaly značky Hyundai Group, Isuzu a Mazda. Indická Tata Motor´s oznámila meziroční nárůst poptávky o 10%. Korejské automobilce Hyundai Group prodej meziročně stoupl o 24% na 74 tisíc jednotek. Celkový podíl asijských automobilek se na severoamerickém trhu v dubnu zvedl o 1% na 47%.
Evropské automobilky se vedly v USA smíšeně a podíl na trhu téměř stagnoval na 7,6%. Prodej VW meziročně vyskočil o 39% na 32,4 tisíc, prodej Daimler o 19% na 19 tisíc, BMW o 9% na 21,1 tisíc, automobilka Porsche reportovala meziroční pokles o 6% a prodej Saab Spyker se propadl o desítky procent.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz