OVB Vstřícná banka, I. čtvrtletí: nejvstřícnější bankou je Raiffeisenbank
OVB Vstřícná banka představuje výsledky historicky prvního klientského ratingu bank. Nejvyššího hodnocení dosáhla Raiffeisenbank, která získala 65,18 procenta. Druhého nejvyššího hodnocení dosáhla mBank s 64,56 procenta. Jedná se o první kompletní výsledky klientského ratingu za I. čtvrtletí roku 2010.
Raiffeisenbank se stala bankou s nejvyšším klientským ratingem. Celkové hodnocení 65,18 procenta je výsledkem hodnocení odborné poroty, která bance v průměru udělila 66 procent, hodnocení serveru www.bankovnipoplatky.com, který bance udělil z hlediska poplatků a kvality sazebníků 73 procent a hodnocení veřejnosti, která bance udělila průměrné hodnocení 50 procent.
Druhým nejlépe hodnoceným bankovním domem se stala mBank, která obdržela hodnocení 64,56 procenta. mBank se stala nejvíce preferovanou bankou u veřejnosti, od které obdržela jednoznačně nejvyšší hodnocení 78 procent. Naopak u odborné poroty byla banka úspěšná výrazně méně a dosáhla hodnocení 53 procenta. Server bankovnipoplatky.com banku ohodnotil rovněž nejlépe tedy 83 procenty.
Třetí nejlepší hodnocení obdržela Komerční banka se 62,69 procenty. Komerční banka získala druhé nejlepší hodnocení od porotců, kde si připsala 72 procent. Server bankovnipoplatky.com ohodnotil banku 60 procenty a veřejnost bance nadělila hodnocení 35 procent.
Každý další čtvrtletní klientský rating bank bude z největší míry ovlivněn samotnými kroky, chováním i případnou nečinností hodnocených bank. Svůj klientský rating a jeho vývoj si tak do velké míry určí banky samotné.
Odborná, osmičlenná porota, jejíž kompletní složení naleznete na serveru hodnocení www.vstricnabanka.cz má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. U poroty nejlépe dopadla Česká spořitelna následovaná Komerční bankou a Raiffeisenbank. Server www.bankovnipoplatky.com disponuje váhou hodnocení s podílem 25 % a veřejnost (registrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 %.
Nejvyšší váha hodnocení odborné poroty je zajištěním objektivního, nestranného a odborného pohledu odborníků ze světa financí, ekonomiky, práva, podnikání a médií na hodnocené banky. Server www.bankovnipoplatky.com se čtvrtinovou váhou hodnocení hodnotí banky z pohledu poplatkové politiky a přehlednosti sazebníků bank. Veřejnost pak promítá do hodnocení vlastní zkušenosti s hodnocenými bankami a pozitivní či negativní působení image bank. „Vyrovnanost výsledků bank mě překvapila a zároveň to jasně ukazuje na konzervativní přístup při hodnocení bank a správnou volbu koeficientů jednotlivých hodnotících subjektů“, říká za organizátora Patrik Nacher.
Podobným způsobem reagoval za generálního partnera i člen představenstva OVB Allfinanz Michal Knapp: „Neočekával jsem tak vyrovnané výsledky. Považuji to jako výchozí pozici pro další ratingy za velmi pozitivní, protože se tak může více projevit snaha bank o dosažení lepšího výsledku a další zkvalitnění jejich služeb. Všechny banky tak mají nyní konkrétní informace jak od veřejnosti, tak od odborné poroty, které jim mapují další potenciál k větší vstřícnosti.“
Klientský rating OVB Vstřícná banka je tak nejkomplexnějším a nejúplnějším hodnocením bank v České republice. Klientský rating bank bude zveřejňován každé čtvrtletí, kdy veřejnost i banky samotné budou informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.
Klientský rating bank za II. čtvrtletí roku 2010 bude zveřejněno dne 5. července 2010. Přehledně systém hodnocení znázorňuje přiložená tabulka hodnocení OVB Vstřícná banka.
vysvětlivky: údaje v závorkách jsou koeficienty váhy hlasu jednotlivých skupin hodnotitelů. Příslušný průměrný výsledek je tak třeba vynásobit příslušným koeficientem | ||||||
zdroj: www.vstricnabanka.cz |
|
|
|
|
|
|
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz