Air France přemlouvají Thai Airways pro SkyTeam
I po bombovém útoku na letoun B737 Thai Airways
zůstávají představitelé Air France přesvědčeni o nepřetržitém růstu thajského národního dopravce – a svého možného partnera ve SkyTeamu. I přes nejasnosti provázející vyšetřování incidentu Francouzi stále vážně uvažují o nákupu podílu v Thai Airways a pokračují v přesvědčování k jejich přestupu ze Star Alliance ke SkyTeamu. Hlavním lákadlem je nabídka Air France na údržbu thajské flotily Boeingů 747 na letišti Charles de Gaulle v Paříži. Podle interview Pierre-Henri Gourgeona z Air France pro thajská média je Bangkok významným hubem v oblasti, který otevírá dveře k expanzi Air France do celé oblasti, včetně Austrálie. Pokud by jednání selhala, je Air France okamžitě připravena začít jednat s jiným dopravcem: “Jsme flexibilní, ale Thajsko je pro nás z geografického hlediska velmi důležité. Na druhou stranu nikam nepospícháme.” Air France se nezajímá o samotnou investici, ale o širší spolupráci v rámci SkyTeamu, která je podle šéfa pro jihovýchodní Asii M.J. Malea mnohem lepší než ve Star Alliance.Thai v současné době soupeří se Singapore Airlines o lepší výchozí pozici v regionu. Singapore se stále více snaží prosazovat jako hlavní alianční dopravce na trase Evropa – jihovýchodní Asie a má velkou výhodu v supermoderním letišti Changi. Thai se také snaží prezentovat Bangkok jako hub, avšak potýkají s řadou technických nedostatků a nedobrou pověstí. “Teď se bude muset thajská vláda a managment Thai roz
hodnout, kdo je pro ně lepší partner,” říká pan Male, “pro aerolinky je členství v alianci jako manželství. Pokud se Thai rozhodne pro SkyTeam, jsme přepraveni nabídnout řadu výhod.” Star Alliance je podle Air France příliš roztříštěná, každá společnost vystupuje víceméně samostatně a vytváření image aliance jako celku je zcela nedostatečné: “Teď to vypadá, že členové Star Alliance dělají business úplně stejným stylem jako dříve, kdy byly v platnosti maximálně bilatelární dohody mezi společnostmi.” Podle Malea má SkyTeam mnohem pevnější vazby, malý počet členů a lepší orientaci na zákazníka: “Mezi leteckými společnostmi se většinou velmi těžko hledá kompromis, čím více členů aliance má, tím je obtížnější se na čemkoliv dohodnout.” Air France také nabízí participaci na přepravě carga, v čemž má nyní Sky Team nejsilnější postavení v historii.Air France min
ulý týden pozvala více než 200 novinářů z celého světa k prohlídce hangárů letiště CDG v Paříži. Společnost novináře zavedla do hangáru letounů Concorde, kde ukázala přípravy na opětovené zahájení provozu. Všechny motory Concordů byly vymontovány. Podle Gourgeona zahájí Concordy povoz do konce tohoto roku, v závislosti na rozhodnutí úřadů. Air France je třetím největším “údržbářem” dopravních letadel na světě. Technické zázemí ve Francii je skutečně jedno z nejrozsáhlejších na světě. Air France například servisuje téměř všechny motory CFM56-5A, které "pohánějí" Airbusy A319 a A320. Air France Industrie má přes 100 zákazníků po celém světě a jen na technických základnách v Paříži zaměstnává 4200 mechaniků.Air France jsou polostátní podnik, ke pouze 33% akcií je volně obchodovatelných, 11% akcií je zaměstnaneckých a celých 56% drží Francie.
Z informačního servisu portálu http://www.letime.cz
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz