Stát vyzve své občany, aby kupovali místní potraviny
PRAHA (MEDIAFAX) - Potravinářská komora spustí příští rok nový projekt na podporu českých potravin. Například v obchodních domech bude možné nakupovat v "regionálním koutku" nejrůznější krajské speciality, jež ponesou i jednotné označení "regionální potravina", píší v úterním vydání Hospodářské noviny.
Na programu, který spočívá v dotacích na propagaci vybraných produktů, budou spolupracovat i Agrární komora, kraje a ministerstvo zemědělství. Ministerstvo s kraji pro akci také uvolní peníze, půjde ročně o desítky milionů korun, uvádí list.
"Evropská unie nepovoluje propagovat potraviny na státní úrovni, například jako české nebo německé. Ale přes regiony tu šance je, a toho už využívají i okolní země," citují Hospodářské noviny prezidenta Potravinářské komory Miroslava Tomana. Změní se také přidělování značky kvality Klasa domácím potravinám vybrané výrobky budou soutěžit o "regionální Klasy".
Šéf asociace krajů, jihomoravský hejtman Michal Hašek, upozorňuje, že při kampani budou kraje zdůrazňovat i ekologický přínos nového projektu. "Spotřebovat zboží co nejblíže místu, kde se vyrobí, znamená také zásadně snižovat energetické náklady na jeho přepravu, šetřit životní prostředí," řekl Hospodářským novinám Hašek.
Zdenek Michora, michora@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Komodity:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz