Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Akcie ve světě  |  26.11.2009 13:38:09

easyJet požaduje uzákonění čistší letecké dopravy

easyJet, přední evropská nízkonákladová letecká společnost, se dnes stala první firmou v oboru, jež vyzvala ke schválení přísných emisních standardů pro leteckou dopravu, které by vedly ke 40% snížení emisí CO2 u další generace letadel.

 

Letecká doprava potřebuje globální řešení. Prvním instinktem vlád je růst daní, což ale negativně ovlivní tržní prostředí, protože velký podíl na letecké přepravěČína a Indie. Dochází ke skokovému vývoji technologií, a abychom co nejdříve dosáhli jejich dokončení, potřebujeme přísné předpisy upravující emisní normy,“ řekl dnes na tiskové konferenci v Londýně Andy Harrison, vrchní ředitel easyJetu.

 

K největšímu pokroku v oblasti leteckých technologií došlo za války. Je zodpovědností vlád, aby válka proti klimatickým změnám vedla k dalšímu výraznému kroku vpřed ve vývoji technologií. Proto požadujeme uzákonění čistější letecké dopravy, která zabrání používání starých a nedostatečně výkonných strojů. Pokud získáme čistší letadla a zastaralé neekologické stroje necháme na zemi, můžeme snížit objem emisí v letecké přepravě a přímo tak řešit problém klimatických změn,“ dodal Andy Harrison a pokračoval:

 

Většina letadel se vyrábí v Evropě a v Americe a řada z nich je následně vyvážena na rychle rostoucí trhy do Číny a Indie. Přísné emisní normy upravující výrobu tak povedou ke globálnímu zlepšení životního prostředí. Minimálním standardům výkonu již vyhovuje hluk, dieselové motory, ledničky a mnoho dalších produktů. Mezinárodní organizace pro civilní letectví a evropští lídři musejí rozšířit záběr těchto minimálních standardů i na emise v provozu letadel.

 

Tyto standardy by mohly být zavedeny ve třech krocích, počínaje letadly na kratších linkách, kde se současné strojové parky skládající z typů Airbus A320 a Boeing 737, které se používají již více než 20 let; easyJet navrhuje, aby:

 

Od roku 2015 každý typ letadla musel dodržovat tuto normu

Od roku 2024 letečtí přepravci nemohli do svých strojových parků zařazovat letadla, která nebudou splňovat tuto normu

Od roku 2030 letečtí přepravci nemohli provozovat letadla, která nebudou splňovat tuto normu

 

Podle návrhu easyJetu by v čele tohoto procesu měla stát Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO). Jedině tak bude dosaženo globálního záběru a konsensu, a budou zavedeny standardy a lhůty pro další typy letadel. Tyto normy by se týkaly všech rozvinutých zemí. Vlády by musely hrát aktivní roli při financování výzkumu a vývoje.

 

Společnost easyJet má přední postavení v oblasti ochrany životního prostředí. Její výzva přichází v předvečer vydání zprávy Komise Spojeného království pro klimatické změny, která pojednává o letecké dopravě a životním prostředí, a konference o klimatických změnách v Kodani, kde se zařazení letecké dopravy do jednání o nástupci tzv. Kjótského protokolu dostalo do programu.

 

Ogilvy Public Relations,
Aleš Kosina
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688