TNBiz (TN.cz)
Akcie ve světě  |  16.10.2009 10:56:06

Fordu patří více než desetina evropského trhu

Mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - V září zvýšil Ford svůj podíl na devatenácti hlavních evropských trzích na 10,1 procenta. Pro firmu je to nejlepší výsledek od září 2001, uvedla společnost v pátek.

Během září 2009 prodal Ford na devatenácti hlavních evropských trzích (bez Turecka a Ruska) celkem 152 600 automobilů, což představuje meziroční zlepšení o 12,3 procenta. Ve stejné době bylo v Evropě nově zaregistrováno 51 400 vozů Ford Fiesta. Druhým nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě byl v září Focus s 32 100 registracemi, následovaný s odstupem třetím Mondeem (13 300 registrací).

Ford byl v září nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku, Dánsku, Maďarsku a Turecku a nejprodávanější dováženou značkou ve Francii a Itálii.

„I nadále však cítíme obavy z pokračující zranitelnosti trhu. V důsledku náhlého ukončení některých programů ‚šrotovného‘ čelí náš obor nejisté budoucnosti, pokud jde o vývoj poptávky,“ uvedl Ingvar Sviggum viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Je zřejmé, že k podpoře trhu až do doby, kdy se poptávka ustálí na udržitelné úrovni, je v Evropě stále zapotřebí vládních intervencí,“ dodal.

I v celkovém hodnocení dosavadního průběhu roku 2009 zaznamenal Ford pozitivní vývoj tržního podílu, který posílil o 0,5 procentního bodu na 9,2 procenta. Nejvíce přitom rostl v Dánsku (+ 2,7 %), Maďarsku (+ 2,3 %) a České republice (+ 2,1 %).

Evropsky nejžádanějším modelem byla Fiesta (350 800 vozů), následovaná modely Focus (232 100) a Transit (90 800). Za prvních devět měsíců roku 2009 si Ford na 19 hlavních trzích Evropy připsal 1 097 100 nových registrací, což představuje meziroční pokles o 51 100 vozů, respektive o 4,5 procenta. Celý trh však ve sledovaném časovém intervalu klesl o 9,7 procenta.

Na všech 51 trzích prodal evropský Ford od ledna do konce září 2009 celkem 1 243 700 vozidel. Je to o 172 000 vozů a 12,2 procenta méně než ve stejném období roku 2008.

“Ford je v České republice s velkým odstupem nejúpěšnějším automobilovým importérem, za prvních devět měsíců mu patří 10,4 procenta celého českého trhu (v září dokonce 12,2 %) a model Fusion je třetím nejprodávanějeím vozem na českém trhu, uvedla automobilka ve své zprávě.

Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688