Fordu patří více než desetina evropského trhu
PRAHA (MEDIAFAX) - V září zvýšil Ford svůj podíl na devatenácti hlavních evropských trzích na 10,1 procenta. Pro firmu je to nejlepší výsledek od září 2001, uvedla společnost v pátek.
Během září 2009 prodal Ford na devatenácti hlavních evropských trzích (bez Turecka a Ruska) celkem 152 600 automobilů, což představuje meziroční zlepšení o 12,3 procenta. Ve stejné době bylo v Evropě nově zaregistrováno 51 400 vozů Ford Fiesta. Druhým nejprodávanějším modelem značky Ford v Evropě byl v září Focus s 32 100 registracemi, následovaný s odstupem třetím Mondeem (13 300 registrací).
Ford byl v září nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku, Dánsku, Maďarsku a Turecku a nejprodávanější dováženou značkou ve Francii a Itálii.
„I nadále však cítíme obavy z pokračující zranitelnosti trhu. V důsledku náhlého ukončení některých programů ‚šrotovného‘ čelí náš obor nejisté budoucnosti, pokud jde o vývoj poptávky,“ uvedl Ingvar Sviggum viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Je zřejmé, že k podpoře trhu až do doby, kdy se poptávka ustálí na udržitelné úrovni, je v Evropě stále zapotřebí vládních intervencí,“ dodal.
I v celkovém hodnocení dosavadního průběhu roku 2009 zaznamenal Ford pozitivní vývoj tržního podílu, který posílil o 0,5 procentního bodu na 9,2 procenta. Nejvíce přitom rostl v Dánsku (+ 2,7 %), Maďarsku (+ 2,3 %) a České republice (+ 2,1 %).
Evropsky nejžádanějším modelem byla Fiesta (350 800 vozů), následovaná modely Focus (232 100) a Transit (90 800). Za prvních devět měsíců roku 2009 si Ford na 19 hlavních trzích Evropy připsal 1 097 100 nových registrací, což představuje meziroční pokles o 51 100 vozů, respektive o 4,5 procenta. Celý trh však ve sledovaném časovém intervalu klesl o 9,7 procenta.
Na všech 51 trzích prodal evropský Ford od ledna do konce září 2009 celkem 1 243 700 vozidel. Je to o 172 000 vozů a 12,2 procenta méně než ve stejném období roku 2008.
“Ford je v České republice s velkým odstupem nejúpěšnějším automobilovým importérem, za prvních devět měsíců mu patří 10,4 procenta celého českého trhu (v září dokonce 12,2 %) a model Fusion je třetím nejprodávanějeím vozem na českém trhu, uvedla automobilka ve své zprávě.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz