Investice do reklamy klesnou o čtvrtinu
To představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Peněz na reklamu bude přitom ubývat i v příštím roce. Pokles by měl oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent. Příčinou snížení reklamních investic v ČR v roce 2009 je podle Smékala převážně snaha velkých zahraničních firem, které tvoří většinu celého objemu, optimalizovat náklady a realizovat úsporná opatření. "Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili," uvedl Smékal.
Hospodářská krize se podle něj na spotřebě nejvíce projeví letos na podzim a na jaře příštího roku. Rostoucí nezaměstnanost a snižující se ochota lidí utrácet se tak údajně projeví na poklesu prodeje i v kategoriích, které zatím recesí zasaženy nebyly. To donutí firmy k další redukci nákladů - nyní však již z důvodů nižších výnosů, uvedl Smékal.
Podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur (AČRA) Pavla Brabce by však neměl být další pokles tak dramatický. Naopak letošní podzim a jaro příštího roku by podle něj mohlo přinést oživení. "Mnohé firmy neklesly tak hluboko a peníze na reklamu stále mají. Pouze vyčkávají, jak se vyvine situace. Pokud budou moci, tak tyto rezervy uvolní," řekl Brabec.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz