(Kurzy.cz)
ABC Českého Hospodářství potvrdilo pozici nejsilnějšího a nejnavštěvovanějšího tržiště v Česku
PRAHA, 11. června 2009 – Poptávka po zboží za příznivé ceny či rozšíření množství zákazníků udělaly z nejstaršího a největšího tržiště v České republice – ABC Českého Hospodářství – jedničku na trhu. Databáze tržiště obsahuje téměř 12 tisíc poptávek po zboží a každý týden přibývá 400 nových. Zájemci o zboží či služby si mohou vybrat z téměř 5,5 tisíce nabízejících.
„Podle posledního zákaznického průzkumu zjišťujeme, že naši uživatelé jednak díky tržišti zvýšili tržby v průměru o deset procent, jednak získávají okamžité reakce na svou poptávku. Výhoda tržiště je totiž mimo jiné právě v možnostech jednoduchého, nenákladného vypsání výběrového řízení. Zviditelnění nabídek i poptávek se pak děje naprosto automaticky. Třicet dva procent našich zákazníků našlo vhodnější dodavatele, než byli jejich původní, informace o novinkách se k obchodním partnerům dostala rychleji než tradiční formou,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Nižší objem zakázek u průmyslových podniků a drobných společností a s tím související pokles výroby vedou k hledání nových možností odbytu. Vedle pražských firem je největší zájem především z jižní Moravy, Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Plzně a Liberce. Návštěvnost se za posledních šest měsíců vyhoupla na 17 tisíc prohlížejících denně. V porovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o 214 procent.
Nejvyšší nárůst v počtu uživatelů je z Ostravska. Druhé místo obsadila Plzeň, následují Liberec, Pardubice a Praha. Největší počet nabízejících je ze sféry strojů a nářadí, strojírenství a hutnictví, auto-moto, dopravy a stavebnictví. Největší počet poptávajících je pak na prvním místě z oblasti stavebnictví, následují služby, strojírenství a hutnictví, dřevařský průmysl a auto-moto.
„Za velkými nárůsty oproti konkurenci stojí především pečlivá příprava na nástup krize. Investovali jsme značné prostředky do úpravy a zjednodušení webových stránek, zefektivnění databáze a maximální konkretizace poptávaného či nabízeného zboží. To samozřejmě s příchodem krize – a obtížnějším sháněním klientů či levných dodavatelů – uživatelé ocenili daleko větší návštěvností,“ připustil Dukič.
Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.
Obsluha tržiště je navíc velice jednoduchá. „Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 33 tisíc e-mailů s poptávkami více než 47 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Pro srovnání nabízíme „prokliky“ na stránky největších tuzemských B2B tržišť:
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz