AČCKA: Zhruba 40 procent zájezdů se letos prodá formou last minute
PRAHA (MEDIAFAX) - Ze všech letošních zájezdů bude 40 procent, tedy 800 tisíc, prodáno formou last minute. Za tyto zájezdy na posledních chvíli zaplatí turisté v Česku zhruba šest miliard korun, sdělil ve čtvrtek mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura.
Cestovní kanceláře letos kvůli ekonomické krizi zaznamenávají podle Okamury přibližně desetiprocentní propad prodejů zájezdů. Proto se budou pobyty na poslední chvíli prodávat mnohdy ve více než měsíčním předstihu, zatímco loni se nabízely pobyty označené jako last minute maximálně 20 dní před odjezdem.
Zákazníci také narazí na nové pojmenování zájezdů: hot last miute, mega last minute apod. Další slevové akce se vyskytují pod názvem sluneční sleva, šrotovné či kapesné. Objevují se i pobídky typu "dítě zdarma pouze s jedním platícím rodičem". Sleva se v případě last minute pohybuje podle AČCKA kolem dvaceti procent. Prodej zájezdů "na poslední chvíli" začíná v červnu.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz