Nejvíce reklamy měl v lednu a únoru sektor informačních médií
PRAHA (MEDIAFAX) - Největší podíl na reklamních výdajích (15,3 procenta českého trhu) si v lednu až únoru udržel sektor informačních médií, i když oproti stejnému období loni zaznamenal pokles reklamních investic o 16,2 procenta na 1,169 miliardy korun. Informaci poskytla Mediafaxu monitorovací agentura TNS Media Inte
Sektor informačních médií zahrnuje mimo jiné CD, DVD, noviny, časopisy, knihy, mapy a průvodce. Veškeré reklamní investice do médií se za první dva měsíce letošního roku snížily v Česku o 6,93 procenta na 7,618 miliardy korun.
Druhým nejvýznamnějším reklamním sektorem byly v lednu až únoru potraviny. Reklamní výdaje v tomto segmentu šly proti klesajícímu trendu a vzrostly o 15 procent na 794 milionů korun. Automobilová reklama obsadila třetí místo, i když ji postihl zhruba desetiprocentní propad na 710 milionů korun.
Za zmínku stojí zhruba čtvrtinový nárůst reklamy na bydlení a trávení volného času. Největší pád reklamních investic pocítil sektor alkohol a nápoje (-45,5 procenta), oblečení a módních doplňků (-40,6 procenta) a počítačové a audio-video techniky (-36,9 procenta).
Uvedené peněžní objemy představují hrubé inzertní výdaje bez započítání slev a barterů. Čisté výdaje do reklamy zadavatelé i média odmítají z obchodních důvodů zveřejňovat.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz