Veřejný zájem: Fritzl, nebo Dalík?
...že nejdůležitější kauzou na světě je odsouzení starého rakouského prasečkáře Fritzla. Nic proti tomu, bulvárních a šťavnatých zpráv není nikdy dost. Jenže kauza Fritzl byla šťavnatá možná tak loni v létě, kdy média odhalovala její okolnosti. Z českého hlediska mohlo být nyní možná ještě zajímavé, že rakouská justice dokáže takhle složitý případ dovést už během půl roku před soud. To je tak všechno.
Soukromé programy jako Prima a Nova mají samozřejmě nárok na to, aby si vysílaly Fritzla v úvodu svých zpráv celý týden, i když se divák nic nového nedoví. U nich totiž rozhoduje sledovanost, tedy „atraktivita“ zprávy. Proč nám ale Fritzla servíruje jako hlavní zprávu Česká televize? Jaký je zájem diváka veřejnoprávního média sledovat v hlavním zpravodajském čase kauzu, o které už vše podstatné ví? Česká televize se zkrátka s Fritzlem jako hlavní zprávou zařadila do komerčního stáda. Přitom měla v uplynulém týdnu výživného materiálu mnohem víc. Je velice trapné, když si toto veřejnoprávní médium nechalo „ukrást“ kauzu, v níž blízký přítel a poradce premiéra tlačí na jejího(!) reportéra, aby nezveřejňoval reportáž, která by mohla oslabit vládu. S kauzou přišel jako první soukromý deník. Budiž, může se stát. Ale proč se potom ČT do kauzy ve velkém stylu sama nepustila? Proč nechala premiéra, aby kauzu politického nátlaku na reportéra ČT zahrával trapnými prohlášeními o nějakých bubácích při prezidentské volbě? Proč nechala Marka Dalíka, aby nařkl reportéra ČT, že chtěl úplatek?
Ale abychom televizi jen nehaněli. Přece jen se po výrocích Dalíka zmohla alespoň na tiskovou zprávu s tím, že se proti nařčením premiérova poradce „důrazně ohrazuje“ a že možná i zváží patřičné „právní kroky“. Marek Dalík se určitě třese strachy a s ním i premiér…
Škoda, Česká televize měla po delší době možnost dobře prodat sólokapra, který mířil hodně vysoko. Nejdřív si ho ale nechala odlovit a potom ještě uplavat. Fritzl je přece jenom větší jistota, proti které čeští politici nemohou nic mít. Jenže tenhle rakouský kapr už je hodně prošlý a ohlodaný.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz