Krize postihla i šampaňské
Za prvních deset měsíců roku činilo snížení proti stejnému období loňského roku 4,9 procenta. V říjnu přitom činil meziroční pokles plných 16,5 procenta. Oznámilo to v Paříži sdružení výrobců a vývozců šampaňského. Jeho mluvčí řekl, že členové sdružení sice ještě nejsou doopravdy znepokojeni, ale že cítí napětí.
Jde o první pokles prodeje šampaňského od roku 2000. V předchozích letech šlo od rekordu k rekordu. Jako jediné francouzské víno nepocítilo problémy spojené s konkurencí nových pěstitelských oblastí. Loni se ho prodalo skoro 340 milionů lahví. Mluvčí řekl, že na francouzském trhu, který se na celkové spotřebě podílí 55 procenty, byl v prvních deseti měsících zaznamenán pětiprocentní a v říjnu skoro dvanáctiprocentní pokles. V Evropské unii to bylo ve stejných obdobích o 4,5 respektive 18,6 procenta. Na dalších významných trzích, hlavně ve Spojených státech, se v říjnu prodalo šampaňského o čtvrtinu méně než v říjnu 2007. V podstatě stabilní zůstal japonský trh.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz