Internetové obchody mají potíže
Je to důsledek finanční krize. Tu nedokáží všichni prodejci zvládnout, přestože jinak online prodej v České republice je stále populárnější a jeho objem roste meziročně o 20 až 30 procent.
„Problémy mají zejména menší e-shopy. Již půl roku dostáváme nabídky na odkup těchto společností a jejich počet v poslední době rapidně vzrůstá,“ řekl marketingový ředitel
jednoho z největších internetových prodejců společnosti Mall.cz Petr Král. Mnozí z jejich majitelů se budou snažit zachránit vánočními prodeji, takže kritičtější situace pro ně nastane až příští rok, tvrdí Král. „Například konkurence na trhu s černou a bílou elektronikou je velmi ostrá a navíc zde nejsou velké marže. To je zvláště pro menší smrtelná kombinace,“ dodal.
Podobnou zkušenost má i další společnost Vivantis. „V současné době jsou nám nabízeny desítky internetových obchodů měsíčně,“ říká její ředitel Martin Rozhoň. Nejvíce nabídek registrujeme na e-shopy s parfémy, kterých je na tuzemském přesyceném trhu více než čtyři sta. „Z posledních nabídek mohu zmínit například ps-shop.cz, Vuneprotebe. cz či shop-hodinky.cz za řádově statisíce korun,“ uvedl. Vivantis již v letošním roce koupil e-shopy Parfum.cz a Obleceni.cz v řádu milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz