Prahu zavalí nákupní centra
Výstavba nových center je však pro investory kvůli zvyšující se konkurenci čím dál větším rizikem. Tratí na tom často nájemci prodejních ploch, kterým se nedostává zákazníků, ani tržeb. „Konkurence v Praze je opravdu veliká, pro srovnání, například v Mnichově jsou v současnosti jen čtyři velká nákupní centra,“ říká Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research, která se zabývá marketingovým výzkumem.
V nejbližších měsících a letech mají jen v centru metropole přibýt čtyři nákupní centra. Deset tisíc metrů čtverečních pro nakupování má mít Copa Centrum u stanice metra Národní třída, třicet tisíc metrů čtverečních nabídne zřejmě do pěti let komplex Savarin v dolní části Václavského náměstí, jen o málo menší má být nákupní centrum Vítek na místě bývalých tiskáren v ulici Na Poříčí. V obchodní prostory se promění také bývalé sídlo CŠOB v ulici Na Příkopě. Snahu investorů získat prestižní místa v samém středu města nebo v jeho širším centru, například v Holešovicích, na Žižkově nebo na Pankráci, pozorují v posledních dvou letech analytici společnosti CB Richard Ellis (CBRE). Za pravdu jim dává i plánovaná Galerie Harfa poblíž O2 areny ve Vysočanech a nákupní galerie Arkády Pankrác, která se otevře ještě letos.
„Obchodní plochy přibývají výrazně rychlejším tempem než spotřebitelský potenciál, což samozřejmě vede k napětí na trhu a nedostatečné návštěvnosti některých center. Podle našich výzkumů obyvatelé Prahy navštěvují obvykle několik nákupních center, mají ale svá oblíbená, kde nechávají nejvíce peněz,“ říká Tomáš Drtina.
A bude hůř. Nákupních ploch v Praze stále přibývá.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz