Pravidla pro reklamu na léky se možná změní
Přímá reklama na léky na předpis bude i nadále zakázána, stejně jako prezentování informací o těchto medikamentech v televizi či v rádiu, vyplývá také z informací posledního vydání listu European Voice.
V současnosti farmaceutické firmy mají limity, kolik informací mohou o svých produktech zveřejňovat. Situace je však v jednotlivých státech unie poměrně výrazně odlišná. Komise by měla třeba navrhnout, že firmy budou moci zveřejňovat informace o produktu, jeho použití či jeho ceně.
Podle návrhu, který měl list možnost vidět, by také členské státy měly vytvořit monitorovací systém. S jeho pomocí by měly dohlížet na to, že farmaceutický průmysl bude nová pravidla dodržovat. Firmy si nicméně nebudou muset své materiály nechat schvalovat.
Hlavním cílem návrhů, které se však mají týkat pouze léků na předpis, je sjednotit rozdílný výklad pravidel mezi jednotlivými členskými státy. Zatímco nyní třeba v Německu či na Kypru nemohou firmy na svých webových stránkách zveřejňovat příbalové letáky od produktů, tak v zemích jako ČR, Maďarsko či Francie to možné je. Komise chce zajistit, aby všichni pacienti měli rovný přístup k informacím.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz