V Evropě padá prodej nových automobilů
Čísla evropského automobilového trhu za první pololetí letošního roku nejsou příznivá. Celkové prodeje nových osobních aut totiž v Evropě za prvních šest měsíců spadly o 2,2 procenta na 8,33 milionu vozů. Důvodem jsou zhoršující se ekonomické podmínky, které podle všeho odrazují spotřebitele stále víc od nákupů nových aut.
Výsledky oznámil evropský svaz výrobců automobilů ACEA. Svaz dodal, že v samotném červnu se prodej propadl o 7,9 procenta na 1,43 milionu vozů. V nových členských zemích EU prodej v pololetí stoupl o 4,1 procenta na 571.877 vozů, v červnu se ale snížil o 3,7 procenta na 106.906 vozů. V České republice se prodej podle dřívější zprávy Svazu dovozců automobilů v pololetí zvýšil téměř o devět procent na 73.455 vozidel. Prodej německé automobilky Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto, v Evropě v pololetí klesl o 1,9 procenta na 1,63 milionu vozů. V červnu se propadl dokonce o 6,1 procenta. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz