Povinné ručení se rozhodně vyplatí uzavřít. Následná rizika nestojí za to.
Závěr roku se kvapem blíží a s ním přichází, kromě jiného, také povinnost uzavřít povinné ručení. S Markem Víchem, tiskovým mluvčím a vedoucím odboru PR Kooperativa pojišťovny jsme rozebírali možná rizika toho, když majitel auta „opomene“ zákonnou pojistku uzavřít.
Blíží se konec roku a s ním i tak nějak "všeobecné" zdražování. Jaké příznivé zprávy mohou čekat majitelé vozidel, pokud jde o povinné ručení na příští rok?
Zachováváme, tedy Kooperativa pojišťovna, významnou výhodu - jako jediná pojišťovna poskytujeme k povinnému ručení živelní pojištění vozidla zcela zdarma. Naši klienti také obdrží poukázku na mimořádné asistenční služby zdarma a nabízíme i další výhody.
Je český systém povinného ručení a havarijního pojištění pro automobilisty podle vás jednoduše čitelný a přehledný?
Domnívám se, že systém je přehledný a zákazníci již ho znají.
Prospělo by mu něco?
Do budoucna se dá očekávat shromažďování více údajů pro větší individualizaci pojištění jako v zahraničí (Např. garážujete auto? kolik řidičů ho řídí? atd.)
Jaká je "penetrace" povinného ručení? Kolik procent aut jezdí bez povinného ručení?
Podle nedávné studie České Kanceláře Pojistitelů (ČKP) by se číslo nepojištěných vozidel mělo pohybovat kolem tří procent.
Jaká jsou rizika neuzavření povinného ručení?
Rozdělil bych to na několik bodů. Za prvé - správní řízení – porovnává se registr pojištěných vozidel ČKP a registr všech vozidel v ČR. Vlastník nepojištěného vozidla může být správním orgánem vyzván, aby doložil, že je pojištěný. Pokud nemá uzavřené povinné ručení, hrozí mu pokuta až do výše 20 tisíc korun a odebrání řidičského průkazu až na jeden rok.
Druhým bodem je kontrola policie ČR. Ta třeba zjistí, že řidič nemá uzavřené pojištění motorového vozidla, za což mu hrozí pokuta v blokovém řízení a vlastník vozidla je nahlášen ČKP.
Třetím rizikem je nehoda způsobená vozidlem bez povinného ručení. To považuju za nejzávažnějším případ. Zde je vymáhána způsobená škoda na vlastníkovi a provozovateli vozidla. V případě zejména škod na zdraví se může jednat i o miliony nebo desítky milionů korun.
Kooperativa je v čele pojišťoven, které se snaží automobilistům zpříjemnit život nejen mediálními výstupy. S jakými novinkami konkrétně přicházíte vy pro příští sezónu v povinném ručení?
Pro naše klienty jsme na příští rok připravili poukázku na mimořádné asistenční služby, slevu 75 % na celoroční cestovní pojištění, zachováváme živelní pojištění vozidel do 3,5 t zdarma, významným způsobem bodujeme v likvidaci pojistných událostí – po oznámení škody je poškozený kontaktován Kooperativou do 3 hodin od nahlášení. V neposlední řadě také velmi kvalitní asistenční služby.
Hodně zákazníků povinného ručení jistě přichází do pojišťoven skrze nové prodejní kanály, internet, telefon... Budou podle vás tyhle prodejní kanály posíleny?
Pro český trh jsou zatím okrajové, v českém prostředí lidé preferují osobní návštěvu a projednání s pojišťovacím poradcem.
O jaké doplňkové služby k povinnému ručení motoristé nejvíce stojí, a ... jaká bude podle vás nabídka na příští rok těchto služeb?
Zákazníci preferují konkrétní slevu na pojistném a balíčky výhod vztahující se k vozidlu. Velký úspěch máme s pojištěním živlu zdarma a asistenčními službami, které máme historicky jedny z nejširších a nejkvalitnějších na trhu.
Jak byste označil konkurenční boj v segmentu povinného ručení?
Trh je dlouhodobě stabilizován, mírné výkyvy zaznamenáváme pod vlivem motivačních akcí a kampaní. Klienti se pojišťují převážně u stabilních velkých pojišťoven, chtějí mít jistotu, že pojistitel dostojí svým závazkům.
Slyší podle vás lidé - zákazníci spíše na "Věcné" dárky (lékárničku, baterku, ...atd.) více než na konkrétní slevy v pojistném?
Je to individuální. Naši klienti spíše oceňují naše kvalitní služby a jako pojištění živlu zdarma
Tradiční otázka na závěr - jak by měl vypadat ideální postup pro výběr správného povinného ručení?
Vybrat si stabilní pojišťovnu, která je schopna a ochotna dostát svým závazkům.
Zamyslet se nad limity pojistného plnění – jezdím hodně do zahraničí? Potom potřebuji limity vyšší atd.
Zamyslet se nad doplňkovými službami pojistitelů? Co skutečně potřebuji a využiji?
Určitě také nezapomenout na asistenční služby. Nabízí je pojišťovna? V jakém rozsahu?
Cena by měla být až téměř na posledním místě.
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz