Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Finance  |  24.10.2007 14:12:17

Poštovní spořitelna se chce i nadále věnovat mladým

Poštovní spořitelna stojí za projektem Soutěže pro studenty. S Miroslavem Seidlem, obchodním ředitelem Poštovní spořitelny si proto redakce Kurzy.cz povídala o tom, zda se jí podobná orientace v byznysu vyplácí či nikoli.

 

 

Na bankovním trhu můžeme sledovat stále častěji specializaci na cílové skupiny, jako podnikatelé, studenti, aktivní lidé.... Jak je v této souvislosti orientace na cílovou skupinu studentů pro Poštovní spořitelnu atraktivní?

Uvědomujeme si, jak moc je pro nás mladá klientela důležitá. Z řad studentů se mohou časem stát naši stálí klienti, proto se snažíme jim vycházet ve všech ohledech vstříc.

Víme, že si mladí lidé zakládají první bankovní účet mezi 15. a 20. rokem života, přičemž v prvních letech ho využívají jen pro základní transakce, jako jsou vklady, výběry nebo převody. O investicích nebo úsporách začínají přemýšlet až po dvacátém roce, kdy bychom se jim měli snažit jako domovská banka nabídnout co nejvýhodnější podmínky.

Důležité je umět s mladými také komunikovat, nemluvit na ně strohou bankovní řečí. V tom nám pomáhá například značka Space, která otevírá prostor pro bližší vztah s takovým klientem.

 

Co vedlo banku k podpoře projektu Soutěže pro studenty?

Mladá generace je svérázná a upřednostňuje moderní přístupy. Často jí však chybí dostatečný prostor k vyjádření. Studenti všech středních a vysokých škol však nyní získávají unikátní možnost říci jasně a nahlas všem bankám, jak by si představovali jejich činnost a vztah ke klientům v budoucnu. Současně nám soutěž ukáže, co by si mladí přáli změnit a co se jim nelíbí.

 

Jaké očekáváte přínosy?

Počítáme s tím, že názory a přání studentů pro nás budou inspirací pro další práci, zlepšení služeb a celkový vztah vůči klientům.

 

Funguje v tuzemsku, podle vás, už dostatečně podpora mladých lidí ze strany bankovních institucí?

Produkty pro mladé bývají většinou ze strany bank zvýhodňovány – vyšší úrokovou sazbou a minimálními poplatky. V Poštovní spořitelně je například spousta služeb spojená s těmito konty zdarma, včetně např. elektronického bankovnictví, navíc jsou k nim přiřazené další výhody třeba v podobě slevových karet. Zároveň se banky snaží klienty oslovit i dalšími způsoby, nám v tom pomáhá již zmiňovaná značka Space, stačí si kliknout na www.i-space.cz a člověk ani nepozná, že se ocitl v bankovním prostředí.

 

Pokud ne, kde jsou podle vás největší slabiny?

Myslím si, že s mladými lidmi už české banky rozhodně počítají. Problém může být v komunikaci, kterou banky zvolí. V tomto směru si dovolím říci, že v Poštovní spořitelně jsme díky svým aktivitám nejdále.

 

Jaké "pokračování" můžeme čekat v Projektu Soutěže pro studenty?

V této chvíli se těšíme na materiály, které od studentů obdržíme. Sám jsem zvědavý, jak si se zadáním poradí. Počkejme na ohlasy a uvidíme.

 

Jak bude naloženo s "nejlepšími" nápady z prací, kteří mladí lidé vymyslí?

Záleží na kvalitě jednotlivých prací. Bereme tuto soutěž jako zpětnou vazbu, kde náš partner dostává šanci vyjádřit se k naší práci. Pokud se tam objeví něco, co budeme moci hned zlepšit, určitě to uděláme.

 

Bude Poštovní spořitelna i po skončení soutěže dále rozvíjet cílené programy pro nejrůznější vybrané skupiny klientů? Pakliže ano, jaké?

Samozřejmě. Zůstaneme-li třeba u mladých, pak mohu říci, že již od května se nám pod hlavičkou Space úspěšně rozvíjí nesčetné množství projektů pro tuto cílovou skupinu.

 

Mateřská instituce spořitelny, totiž ČSOB získává na poli ocenění produktů a služeb zajímavé ceny, ovšem... ne vždy se je daří masově komunikovat, proč to tak je?

Rozhodně si nemyslím, že by se úspěchy ČSOB  nedařilo náležitě komunikovat. Například ocenění v soutěži Zlatá koruna 2007, kde v hodnocení nejlepších finančních služebČeské republice ČSOB slavila v pěti kategoriích vítězství a celkem dosáhla na 15 umístění v první trojce, se do povědomí veřejnosti dle mého názoru dostalo.

 

Jak byste charakterizoval současné postavení Poštovní spořitelny v rámci struktury ČSOB?

Jako jedna ze značek naší skupiny se více snažíme o inovativní přístup, zavádíme nové a netradiční způsoby komunikace s klienty. Je vlastně takovým průkopníkem nových informačních technologií, který v případě úspěchu udává další vývoj. V některých případech zase postupujeme s ČSOB společně, což je příklad CashBacku. Efekt je pak samozřejmě mnohonásobně větší.


Poštovní spořitelna je veřejnosti známa díky "lidové" reklamě s kreslenými postavičkami s propojením služeb na každé poště, kudy bude vést další zatraktivnění služeb banky?

Široká distribuční síť je naší výhodou. Vždyť která banka má více než 3400 obchodních míst s tím, že se klient nemusí ani k jednomu vázat?  Nezahálíme ale ani v oblasti elektronického bankovnictví, kde se nám neustále zvyšuje počet uživatelů. Loni jsme jako první v ČR spustili CashBack a není daleko doba, kdy na české obrazovky dorazí TV banka. Jde samozřejmě vždy o dobrý nápad, který klienty zaujme. Atraktivní novinky tedy v Poštovní spořitelně určitě chybět nebudou.

 

Miroslav Seidl

V současné době zastává post obchodního ředitele Poštovní spořitelny. Vystudoval matematiku a fyziku na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity.Od roku 1991 až do roku 1994 pracoval v České poště. Začal od nižších pozic a vypracoval se na ředitele velké pošty v Šumperku. Po té přešel do Poštovní spořitelny - nastoupil na místo instruktora a přes další pozice (např. manažer regionu) se vypracoval na současnou pozici obchodního ředitele. Absolvoval tříměsíční stáž v centrále KBC a řadu dalších manažerských kurzů v ČR i v zahraničí.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Finance:

28.02.2012  Jak obchodovala Amerika 28. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Jak obchodovala Amerika 27. 2. 2012 Grant Capital (Grant Capital)
27.02.2012  Evropské burzy oslabují, pražská burza udržela úroveň z konce minulého týdne Investiční bankovnictví (Komerční banka)
27.02.2012  ECB už 2 týdny nekoupila žádné vládní dluhopisy Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688