Zákazníci českých hobbymarketů směřují ke kvalitě výrobků
Na českém trhu s potřebami pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře dochází k prohloubení trendu z minulého období, kdy převážná většina začíná preferovat kvalitu před cenovou dostupností DIY potřeb. Vyplývá to z výsledků výzkumu DO-IT-YOURSELF 2007 společností INCOMA Research a GfK Praha. Tento názor českého zákazníka hobbymarketů lze pozorovat ve všech sortimentních kategoriích DIY zboží, kdy kvalita získává výrazně vyšší důležitost před ostatními faktory jako jsou např. cena, značka atd. U takových kategorií, jako jsou svítidla nebo obkladové materiály, je cena až daleko za kvalitou a vzhledem. Zde je zřejmé, že v souvislosti s kvalitou jednotlivých výrobků získává na důležitosti i jejich design, který byl jmenován ve všech sortimentních kategoriích jako druhý nebo nejhůře třetí, což ukazuje na českého zákazníka, který se začíná zajímat spíše o to, jak dlouho mu zakoupený výrobek vydrží a jak vedle něj vypadá. Na opačné straně faktorů výběru a důležitosti při nákupu DIY sortimentů se nachází záruky a servis. Zde je možno pozorovat několik úhlů pohledu na daný jev: „zákazníci DIY jsou zvyklí si produkty, které koupí, opravovat sami …“ a nebo „…mají jednotliví prodejci tak kvalitní servis a služby, že jsou v současné době brány za standard a proto výrazně nezískávají na důležitosti z pohledu výběrových parametrů“. Reprezentativní spotřebitelský průzkum DO-IT-YOURSELF 2007 firem INCOMA Research a GfK Praha zjišťoval také, ke kterým sortimentním kategoriím byly parametry kvality, ceny a vzhledu vázány. Nejvyšší míru důležitosti kvality – 47 % při výběru DIY zboží získala sortimentní skupina se souhrnným označením „nářadí, nástroje, železářství“, jako další jsou výrobky ze dřeva, do kterých spadají například i okna a podlahové krytiny (44 %). Není velkým překvapením, že jako velmi důležitý parametr kvality uvádějí zákazníci při nákupu krmiv pro domácí zvířata a potřeb pro chovatele (37 %). Z pohledu designu jsou vybírány hlavně sortimentní kategorie svítidel a kachliček, obkladaček a podobných sortimentů (46 %, resp. 36 %). Podle ceny jsou vybírány, což není v meziročním srovnání překvapením, hlavně stavební materiály (28 %). Jaké jsou faktory, podle kterých jste koupili v minulých 12ti měsících DIY sortiment? Jaké jsou tři faktory, podle kterých si budete vybírat DIY sortiment? |
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz