Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  14.08.2007 11:24:05

Zákazníci českých hobbymarketů směřují ke kvalitě výrobků


Na českém trhu s potřebami pro kutily, řemeslníky a zahrádkáře dochází k prohloubení trendu z minulého období, kdy převážná většina začíná preferovat kvalitu před cenovou dostupností DIY potřeb. Vyplývá to z výsledků výzkumu DO-IT-YOURSELF 2007 společností INCOMA Research a GfK Praha. Tento názor českého zákazníka hobbymarketů lze pozorovat ve všech sortimentních kategoriích DIY zboží, kdy kvalita získává výrazně vyšší důležitost před ostatními faktory jako jsou např. cena, značka atd. U takových kategorií, jako jsou svítidla nebo obkladové materiály, je cena až daleko za kvalitou a vzhledem. Zde je zřejmé, že v souvislosti s kvalitou jednotlivých výrobků získává na důležitosti i jejich design, který byl jmenován ve všech sortimentních kategoriích jako druhý nebo nejhůře třetí, což ukazuje na českého zákazníka, který se začíná zajímat spíše o to, jak dlouho mu zakoupený výrobek vydrží a jak vedle něj vypadá.

Na opačné straně faktorů výběru a důležitosti při nákupu DIY sortimentů se nachází záruky a servis. Zde je možno pozorovat několik úhlů pohledu na daný jev: „zákazníci DIY jsou zvyklí si produkty, které koupí, opravovat sami …“ a nebo „…mají jednotliví prodejci tak kvalitní servis a služby, že jsou v současné době brány za standard a proto výrazně nezískávají na důležitosti z pohledu výběrových parametrů“.

Reprezentativní spotřebitelský průzkum DO-IT-YOURSELF 2007 firem INCOMA Research a GfK Praha zjišťoval také, ke kterým sortimentním kategoriím byly parametry kvality, ceny a vzhledu vázány. Nejvyšší míru důležitosti kvality – 47 % při výběru DIY zboží získala sortimentní skupina se souhrnným označením „nářadí, nástroje, železářství“, jako další jsou výrobky ze dřeva, do kterých spadají například i okna a podlahové krytiny (44 %). Není velkým překvapením, že jako velmi důležitý parametr kvality uvádějí zákazníci při nákupu krmiv pro domácí zvířata a potřeb pro chovatele (37 %). Z pohledu designu jsou vybírány hlavně sortimentní kategorie svítidel a kachliček, obkladaček a podobných sortimentů (46 %, resp. 36 %). Podle ceny jsou vybírány, což není v meziročním srovnání překvapením, hlavně stavební materiály (28 %).

Jaké jsou faktory, podle kterých jste koupili v minulých 12ti měsících DIY sortiment?

Jaké jsou tři faktory, podle kterých si budete vybírat DIY sortiment?


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688