Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  01.08.2007 13:57:22

Kdo v Evropě udává módní trendy a kdo je následuje?


1.8.2007 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/


Ikonou módního světa je pro Evropany Paříž, kde žijí nejmódněji oblečení lidé. Pro více než třetinu Evropanů je důležité oblékat se podle posledních módy. Procházet se v botách podle nejnovějších trendů je dokonce naprosto klíčové pro více než třetinu respondentů. A jak jsou na tom Češi?

Paříž je centrem módy a předních návrhářů, a tak není překvapením, že třetina Evropanů se domnívá, že Pařížané jsou nejvíce „chic“ a „in“, myslí si to především sami Francouzi (51 %), Poláci (50 %), Češi (49 %) a Maďaři (49 %).

Na otázku, ve kterém městě se lidé naopak oblékají nejhůře, téměř polovina respondentů nedokázala odpovědět. Češi se domnívají, že nejméně sledují módní trendy v Bukurešti (11 %) a v Moskvě (9 %).

Sledovat módní trendy nebo je ignorovat?

Výzkum se dále zaměřoval na osobní postoje a názory respondentů k módě. Více než třetina dotázaných se vyjádřila, že je pro ně v zásadě důležité se oblékat podle posledních módních trendů, pro 8 % dotázaných je to dokonce velmi důležité. V mezinárodním srovnání je překvapivé, že nejvíce Rumuni a Rusové si zvláště dávají záležet na stylu oblékání, polovina z nich si myslí, že je důležité se oblékat podle nejnovější módy. Naopak pouze 26 % Francouzů tvrdí, že je pro ně důležité být oblečen podle posledních trendů, což je o trochu méně než Češi (30 %).

Ve všech zemích přikládaly důležitost módnímu oblečení častěji ženy (40 %) než muži (30 %). Největší rozdíly (o 15 p.b.) mezi muži a ženami byly zaznamenány především ve Švédsku, Rakousku, Rusku, Německu, ale také v České republice.

Zájem o poslední trendy samozřejmě klesá se zvyšujícím se věkem, zatímco polovina respondentů ve věku 15 až 29 let pociťuje nutnost se módně oblékat, u dotázaných ve věku 30 až 49 let je to jen 36 %.

Graf: Jak je pro Vás důležité být oblečen podle posledních módních trendů?

Obuv podle poslední módy? Nutnost!

Ne nadarmo se říká, že podle bot (stylu, značky, ale i stavu, ve kterém se nacházejí!) poznáte, s kým máte čest. Pro více než třetinu dotázaných je podstatné, aby se obuli podle nejnovějších pravidel módy. Ženy (40 %), ještě častěji než muži, chtějí mít právě takovou módní obuv v šatníku. Na druhé pozici se umístily džíny, které chce mít 25 % dotázaných dle posledních trendů, nejvíce Američané, Holanďani, Dánové a Belgičani. U Čechů obsadily 3. pozici, když 18 % respondentů odpovědělo, že je pro ně důležité nosit značkové a módní džíny, na 2. pozici byly jmenovány trička, topy a košile (27 %). Obuv u respondentů vyhrála jen těsně, v ČR pouze o 1 %.

Kde se inspirujeme?

Nejčastěji respondenti prohlásili, že o novinkách v módě se inspirují v televizi (28 %), ve výlohách obchodů (26 %) a u přátel či v rodině. Pětina dotázaných se inspiruje v časopisech o módě a životním stylu a překvapivě pouze desetina nachází inspiraci u celebrit a známých osobností. Češi se seznamují s módními trendy nejčastěji v obchodech (29 %), u přátel (25 %), v časopisech (18 %) a pouze 14 % dotázaných v televizi.

Výzkum

Respondenti z 19 zemí byli v souvislosti s výzkumem o módě dotazováni, ve kterém městě žijí dle jejich názoru nejmódněji oblékaní lidé a ve kterém nejhůře, jak jsou pro ně osobně důležité módní trendy, kterou část oděvu musí mít podle poslední módy a na závěr, kde hledají inspiraci o módních trendech. Studie se účastnilo téměř 20 000 respondentů starších 15-ti let v období od března do května 2007. Výzkum koordinoval GfK Custom Research pro Wall Street Journal.

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových
a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com
Retail and Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu
a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com
Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG.
Více viz: www.gfkcs.com
 Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen
o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com
 HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv.
Více viz: www.gfk.com

Další informace:

Kontakt: michal.straka@gfk.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:

Út 10:20  Otevírací doba poboček v období Velikonoc Ceskaposta.cz (Česká pošta)
Út   7:49  Velikonoce 2024: kdy je volno, prázdniny a jak jsou otevřené obchody Markéta Höfferová (Kurzy.cz)
11.03.2024  Vítězem únorového kola Visa Czech Top Shop je první pobočka drogerie Hebe VISA Czech Top Shop (VISA Czech Top Shop)

Přečtěte si také:

06.12.2018Kdo je kdo v IT světě JOBSTACK.IT (JOBSTACK.IT)
22.05.2018Dolarová ozvěna aneb Nebyl čas zkoumat, kdo je kdo ... Research (Česká spořitelna)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688