Češi utratí za Valentýna 1,5 miliardy korun
Svátek zamilovaných lidí v Česku postupně zdomácněl. Pro obchodníky znamená svatý Valentýn možnost zvýšit tržby. Podle průzkumu společnosti Factum Invenio letos Češi za dárky k Valentýnu utratí asi 1,5 miliardy korun. Ve srovnání s Vánocemi je to ale pořád jen zlomek. Před zimními svátky totiž Češi v obchodech nechali přes 250 miliard. Tento údaj sice zahrnuje i nákupy, které by museli udělat i bez svátků, ale i tak je vánoční nákupní horečka nepřekonatelná. Za dárky pod stromeček lidé utrácejí částky v řádu tisíců, několikrát více než na Valentýna. Zamilovaný Čech, který touží dát svoji lásku najevo valentýnským dárkem, bude 14. února o 384 korun lehčí, zjistil výzkum Factum Invenio. Nejvíce oblíbený je svátek mezi mladými lidmi a studenty. Ve věkové skupině do 29 let ho budou slavit více než tři čtvrtiny obyvatel. S rostoucím věkem chuť dávat lásku najevo právě 14. února klesá. V milosti už je i ve skupině mezi 30 a 44 lety, kde svou vůli oslavit svou zamilovanost projevuje zhruba každý druhý. Ve vymýšlení dárků pro svůj protějšek nejsou Češi příliš vynalézaví a drží se osvědčeného. Suverénně nejčastěji darují květiny a cukrovinky. Květinu chystá pro svou polovičku 31 procent z těch, kteří svátek slaví. Tři z deseti plánují nákup bonboniéry. Následují hračky (17 procent), voňavky (15 procent) a další kosmetika. Devět procent hodlá svého partnera pozvat na do kina nebo divadla, stejný podíl připadne i na knihy. Útraty za svatého Valentýna nejsou v populaci rovnoměrně rozložené, zjistila společnost Factum Invenio. Liší se podle pohlaví, vzdělání a bohatství. Kdo chce na Valentýna dostat dárek co nejvyšší hodnoty, měl by se poohlédnout po muži s vysokoškolským vzděláním a všeobecně s vyššími příjmy.
(iDnes.cz)
Poslední zprávy z rubriky Kultura a společnost:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz