Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  15.08.2006 16:03:27

65 % Čechů je při nákupu drogistického zboží věrno osvědčeným značkám


15.8.2006 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/1141_cz_int.pdf


Reprezentativní výzkum DROGERIE 2006, realizovaný v květnu 2006 společností INCOMA Research ve spolupráci s GfK Praha, ukázal, že 65 % českých domácností je při nákupu drogerie a kosmetiky věrných osvědčeným značkám a zavedeným výrobkům. Přitom 67 % nakupuje jen, nebo především cenově výhodné a levné zboží, a 63 % českých spotřebitelů kupuje jen běžné zboží, které nutně potřebuje a jen velmi zřídka si dopřeje i dražší a luxusní výrobky.

Mezi českými spotřebiteli drogerie a kosmetiky převažuje nákupní typ ŠETŘIVÁ (dle typologie společnosti INCOMA Research ve spolupráci s GfK Praha). Typ ŠETŘIVÁ tvoří téměř polovinu zákaznické základny (43 %) a je - jak název napovídá - typický výraznou orientací na cenu a na nákup toho nejdůležitějšího i ve smyslu nákupu drogerie a kosmetiky určené k péči o zdraví a vzhled.

Preferovaným typem prodejny pro nákup drogistického zboží a kosmetiky je v Čechách již od roku 2004 samoobslužná specializovaná prodejna drogerie, které dává přednost 35 % českých spotřebitelů. Těsně následují nákupy drogerie a kosmetiky v hypermarketech (31 %). Na dalších místech je malá samoobsluha (12 %), diskontní prodejna (8 %) a supermarket (7 %). Přitom stále více Čechů nakupuje základní drogistické zboží (čistící a úklidové prostředky, prací prostředky a ústní hygienu) v širokosortimentních prodejnách typu hypermarket nebo supermarket. Naopak nákup výběrového drogistického a sortimentního zboží (jako jsou parfémy, pleťová, tělová a dekorativní kosmetika), které má nižší míru penetrace, je soustředěn více do specializovaných drogistických prodejen.

Roste také role přímých prodejců drogerie a zejména kosmetiky. Zatímco v roce 2004 jejich nabídku alespoň jednou využilo 31 % domácností, letos už to bylo 42 %. Mezi zákazníky jsou především mladší lidé do 44 let a lidé se středoškolským a vysokoškolským vzděláním. Dominantní pozici v tomto segmentu má dlouhodobě společnost Avon.

Mezi nejčastější důvody při výběru prodejny pro nákup drogerie a kosmetiky v ČR patří možnost nákupu více druhů zboží najednou a široký sortiment. Výraznou roli hrají také nízké ceny a akční slevy. Na třetím místě čeští spotřebitelé uvádějí blízkost prodejny.

Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky je už třetím rokem specializovaný řetězec Teta, ze širokosortimentních je první Kaufland.

Pavel Cabal
INCOMA Research

 

 

 

 

Další informace:

Kontakt: cabal@incoma.cz


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688