Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  25.05.2006 14:17:19

Výsledky Exportního výzkumu DHL 2006


25.5.2006 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/1101_cz_int.pdf


Praha, 23. května 2006 – Již po třinácté proběhl Exportní výzkum DHL, který dlouhodobě mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální události v České republice i zahraničí. Průzkum zajistila společnost GfK, která se během letošního dubna telefonicky dotazovala ředitelů a členů top managementu, kteří jsou zodpovědní za export ve 250 firmách.

Výsledky jarní vlny Exportního výzkumu DHL opět ukázaly, že v následujících 12 měsících bude český export negativně ovlivňovat kurs koruny a rostoucí konkurence. Posilující kurs koruny je nejčastěji (34 %) jmenovaným vlivem s očekávaným negativním dopadem na český export. Jeho význam stoupl ve srovnání s podzimní vlnou výzkumu. Exportéři nepříznivě vnímají také rostoucí konkurenci na cílových trzích (13 %). Vliv tohoto faktoru ve srovnání s předchozí vlnou taktéž stoupl.

„Kladně hodnotím pozitivní očekávání českých exportérů o dalším růstu exportních možností českých firem i přes jejich sílící obavy z posilující koruny. Ve snaze vyjít vstříc přání vývozců výrazně zlepšit podmínky pro export vypracovala agentura CzechTrade inovovaný balíček programů podpory ze Strukturálních fondů tak, aby jejich objem byl oproti stávajícímu programovacímu období několikrát větší. Naší ambicí je vyhovět poptávce po větší individualizaci a přístupnosti služeb a podpořit aktivity českých podniků po celou dobu jejich aktivit, tj. již od přípravy exportní strategie až po trénink manažerů přímo v terénu. Konkrétně by mělo být prostřednictvím agentury CzechTrade v průběhu 7 let alokováno přibližně 6 miliard korun. Novinkami budou mimo jiné programy Poradenství pro mezinárodní obchod a tréningová centra v zahraničí, pokračovat bude osvědčený Marketing,“ hodnotí situaci generální ředitel agentury CzechTrade Ivan Jukl.
„V rámci tohoto programu bylo prozatím schváleno k realizaci 278 projektů v hodnotě 160 mil. ,“ dodává dále Jukl.

Jarní vlna Exportního výzkumu DHL mimo jiné ukázala, že krátkodobá i dlouhodobá očekávání vývoje exportu jsou pozitivní, přičemž dlouhodobá očekávání jsou ještě příznivější než krátkodobá. Exportní sebevědomí českých firem se udržuje na vysoké úrovni. Index dlouhodobého exportního sebevědomí je 55. Index krátkodobého exportního sebevědomí je 26.

Počet zaměstnanců bude nejčastěji stagnovat (56 %). V případě, že je pohyb očekáván, jedná se mírně častěji o nárůst (22 %) než pokles (16 %).

Index zaměstnanosti dosáhl hodnoty 6. Již čtyřikrát po sobě v historii projektu je index kladný. Očekávání exportérů se dlouhodobě zlepšuje od jara 2002.

Klíčové trhy českého exportu se nemění – dlouhodobě jsou nejvýznamnějšími partnery Evropská unie, velmi významnou roli mezi nimi hraje Německo (87 %) a Slovensko (78 %). Naopak nejmenší zájem je o vývoz do Afriky, Austrálie a Oceánie (14-15 %).

Exportéři očekávají další posilování pozic především na unijním trhu (bez SRN a Slovenska) a v Rusku. Největší příležitost do budoucna představují země EU (bez SRN a Slovenska) – 25 %, Rusko 23 % a Německo 22 %.

Růstu exportu z ČR nejvíce pomáhá jednak rostoucí produktivita práce a vlastní úsilí firem (13 %), dále cenová konkurenceschopnost (13 %) a členství v EU (12 %). Exportu firem nejvíce pomohl rozvoj kontaktů a nové kontakty v zahraničí (19 %) a technické a technologické investice (23 %).

Dalšímu rozvoji exportu by pomohla hlavně stabilizace kursů (22 %) a větší podpora vlády (19 %). Ekonomická situace exportních firem se za posledních 12 měsíců zlepšila. 47 % dotázaných firem ji považuje za lepší (na jaře 2005 to bylo 38 %).

I přes určitou kritiku hodnotí exportéři podmínky exportu jako dobré, za poslední rok se zlepšily (75 % firem). Zároveň očekávají, že se v příštích 3 letech podmínky spíše nezmění (47 %); pokud ano, zlepší se (34 %).

Programy podpory exportu jsou vývozcům známy, jejich využívání zaostává. Využíván je hlavně Czech Trade (24 %) a vládní podpora veletrhů/výstav (10 %). Informace o programech čerpají zejména z Internetu (65 %), z tisku (38 %) a z informací ministerstev (32 %).

Sebedůvěra exportérů pramení ještě stále z cenové dostupnosti českých výrobků (průměr 1,56); čím dál více se uplatňuje kvalita (průměr 1,99), tradice (průměr 1,83) a dobré jméno našich výrobků (průměr 1,74).

Zavedení eura bude mít pozitivní vliv na export (44 % respondentů). Očekávaná průměrná hodnota kursu koruny a Eura za 6 měsíců, tj. na podzim 2006, činí 27,91 /1 Euro. Letos na podzim odhadovali exportéři průměrnou hodnotu kursu 29,42 CZK/1 Euro na jaro 2006. Koruna posilovala podstatně rychleji (28,26 CZK/1 Euro; k 15. 5. 2006).

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:

Pavla Křapová, PR Specialist,
DHL Express (Czech Republic), s.r.o.
Aviatická 1048/12, 160 08 Praha 6
tel. 220 300 111
e-mail: pavla.krapova@dhl.com
Agentura PLEON Impact:
Josef Jelínek, Account Executive,
Konviktská 24, Praha 1
Tel: 221 592 811
e-mail: josef.jelinek@pleon-impact.cz

M a r e k P š e n i č n ý
Public Relations
CzechTrade

Phone: (+420) 224 907 561
Fax: (+420) 224 913 440
e-mail: marek.psenicny@czechtrade.cz

http://www.czechtrade.cz
http://www.czechtradeoffices.com

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz, www.incoma.cz.

GfK Group

GfK Group je celosvětově pátou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2005 obrat 937.3 milionů EUR. Ke 13 společnostem, které mají své sídlo v Německu, patří do skupiny přes 130 dceřiných společností a poboček působících v 70 zemích světa. V současné době má GfK více než 7 500 zaměstnanců, z toho jich 80 % pracuje mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com.

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Custom Research Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb zaměřené na optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkcr-ww.com
Retail and Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com 
Consumer Tracking Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a spotřebitelských zvyklostí. Poskytování informací o zboží a službách z oblasti FMCG a SMCG.
Více viz: www.gfkcs.com
Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com
HealthCare Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv.
Více viz: www.gfk.com

O společnosti DHL

Společnost DHL je největším poskytovatelem služeb mezinárodní expresní přepravy a logistiky na světě. Všechny služby společnosti, upravené na míru podle specifických potřeb zákazníků, lze pohodlně objednat z jednoho prodejního místa. Společnost DHL má odborné znalosti a mnoholeté zkušenosti z expresní, letecké a námořní dopravy, pozemního transportu a smluvní logistiky, ale také z oblasti mezinárodních poštovních služeb. Sít společnosti DHL pokrývá více než 220 zemí a teritorií. Jednotlivé pobočky nabízejí klientům jak detailní znalosti místních trhů, tak i výhody skutečně globální organizace. DHL zaměstnává 285 000 pracovníků, kteří jsou připraveni každý den poskytovat rychlé a spolehlivé služby, které překonají očekávání zákazníků. DHL je součástí skupiny Deutsche Post World Net. V roce 2005 vytvořila DPWN tržby v hodnotě 56 miliard eur.

O agentuře CzechTrade

Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade je národní proexportní organizací České republiky. Cílem agentury je poskytovat špičkový servis v oblasti exportního poradenství, služeb a vzdělávání. Usilovat, aby značka agentury pomohla k úspěchům domácích exportérů v zahraničí a společně s nimi budovala výborné jméno českého exportu. CzechTrade působí ve 32 obchodních centrech 29 zemí světa. V každém z regionů ČR jsou služby CzechTrade dostupné prostřednictvím sítě informačních míst. CzechTrade se stal třetí národní proexportní organizací v Evropě, která získala certifikát systému managementu kvality ISO 9001:2000. V žebříčku CzechTop100 dosáhl ocenění „Obdivovaná firma roku 2005“ v oblasti služeb pro podniky.

 

Další informace:

Kontakt: institut@gfk.cz
Volně prodejné studie:
Nabídkový list:
Prezentace:
Relevantní články:
gFk DOT  Exportu z České republiky se daří - ( 25.11.2005)


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

07.12.2006USDA týdenní exportní prodeje (7.12.2006) IQ-TRADE (IQ-TRADE)
30.11.2006USDA týdenní exportní prodeje (30.11.2006) IQ-TRADE (IQ-TRADE)
24.11.2006USDA týdenní exportní prodeje (24.11.2006) IQ-TRADE (IQ-TRADE)
16.11.2006USDA týdenní exportní prodeje (16.11.2006) IQ-TRADE (IQ-TRADE)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688