Další ročník odborné konference Retail Banking Forum 2006, pořádané poradenskou společností INCOMA Consult ve spolupráci s časopisem Bankovnictví, se uskutečnil 10. 5. 2006 v andel´s hotelu Praha za účasti více než šedesáti odborníků, kteří otevřeně diskutovali téma nových strategií a příležitostí na poli finančních služeb.
V úvodním bloku, věnovanému možnostem rovnováhy místní a globální strategie banky, vystoupil ředitel marketingu České spořitelny pan Václav Kubata (v anketě respondentů nejlépe hodnocený řečník) s prezentací kladoucí důraz na význam značky, kvalitu obsluhy a zcela klíčovou důvěru klientů v sílu instituce. Ursula Swoboda z FESSEL-GfK Vídeň prezentovala poznatky z aktuálního vývoje na trhu finančních institucí ve střední a východní Evropě.
Následující blok byl věnován polemice, zda je možné na již saturovaném trhu hledat nové zákazníky. Přednášející Nick Watkins z GfK NOP London poutavým způsobem zhodnotil bohaté zkušenosti z trhu Velké Británie, která má oproti zbytku evropského trhu 5-10 let náskok ve vývoji a podobné efekty je proto možné s určitým zpožděním sledovat i u nás. Mj. přikládá velký význam internetovému bankovnictví a silné orientaci na motivování klientů k intenzivnějšímu používání již nakoupených služeb. Branko Šefránek z Allianz-Slovenské poisťovny podtrhl ve svém vystoupení vliv penzijní reformy na komunikaci pojišťoven na Slovensku.
Otevřená diskuse umožnila konfrontaci názorů na bezpečnost on-line bankovnictví, možnosti komunikace banky se střední a starší generací klientů a diskutabilní srozumitelnost finančních produktů pro klienty obecně.
Druhou část Retail Banking Fora otevřelo společné vystoupení ředitele pro lidské zdroje Komerční Banky pana Karla Vasaka a Guy Plessena z The Academy. Klíčem k úspěchu byl jednoznačně označen rozvoj lidských zdrojů, vč. systému rozvoje a práce s lidskými zdroji, motivace, flexibility a mobility (i interní) zaměstnanců.
Skloubení mobilní a pobočkové sítě, používání geografických soft-warů, lokalizace nových poboček, řízení společnosti pomocí regionálního trhu, využívání externích dat a požívání těchto dat při expanzi - to vše vede k optimalizaci sítě filiálek. Prostřednictvím případových studií na to poukázal další řečník - Tomáš Drtina z INCOMA Research. V závěrečném příspěvku (v nesmírně přesvědčivém podání) ředitelka lidských zdrojů HVB Bank paní Jana Riebová předala účastníkům svoje zkušenosti s optimalizací HR pomocí sofistikovaných IT řešení a při komplikované legislativě.
Konference Retail Banking Forum 2006 se konala díky podpoře významných partnerů v čele se Zlatým partnerem – společností ORACLE, jejím odborným garantem byla výzkumná agentura GfK.
Podrobné informace o konferenci, včetně fotogalerie, získáte prostřednictvím www.retailbanking.cz.
Další informace:
|